۰ نفر

رهبر کره شمالی:

جهان به زودی با یک سلاح استراتژیک جدید روبرو می‌شود

۱۱ دی ۱۳۹۸، ۹:۵۴
کد خبر: 406269
جهان به زودی با یک سلاح استراتژیک جدید روبرو می‌شود

رهبر کره شمالی اعلام کرد، جهان به زودی با یک سلاح استراتژیک جدید روبه‌رو خواهد شد. این پیام در واپسین روز ضرب‌الاجل پیونگ یانگ به واشنگتن برای نرمش در مذاکرات میان دو طرف برای عاری‌ ساختن شبه جزیره کره از تسلیحات هسته‌ای منتشر شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی اعلام کرد که کشورش به توسعه برنامه هسته‌ای خود ادامه خواهد داد.

براساس گزارش بی‌بی‌سی، او همچنین وعده داد که به زودی دستیابی به یک "سلاح استراتژیک جدید" را اعلام کند.

کیم جونگ اون روز چهارشنبه (۱ ژانویه) گفت: "دنیا در آینده نزدیک شاهد آن خواهد بود که کره شمالی به یک سلاح استراتژیک جدید دست می‌یابد."

رهبر کره شمالی همچنین با رد "درخواست‌های گانگستر مانند" آمریکا گفت که "دامنه و عمق" قدرت بازدارندگی هسته‌ای کره شمالی به نگرش و نحوه برخورد آمریکا بستگی خواهد داشت.

رهبر کره شمالی اعلام کرد، دیگر هیچ دلیلی وجود ندارد که این کشور آزمایش‌های نظامی هسته‌ای خود را از سر نگیرد.

یورونیوز به نقل از گزارش خبرگزاری دولتی کره شمالی، کیم جونگ اون این سخنان را روز سه شنبه در کنفرانس حزب حاکم «کارگران» کره بیان کرد.

رهبر کره شمالی تاکید کرده است که پیونگ یانگ هرگز در رویارویی با خصومت فزاینده آمریکا و تهدیدات هسته‌ای از امنیت خود در برابر منافع اقتصادی صرف نظر نخواهد کرد.

کیم جونگ اون تهدید کرد که کشورش در صورت ادامه سیاست خصمانه کره شمالی به تولید سلاح‌های مورد نیاز برای تامین امنیت خود ادامه خواهد داد.

کره شمالی تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی به آمریکا فرصت داده بود که با تجدید نظر در موضع خود به مذاکرات دوجانبه بر سر برنامه هسته‌ای برگردد.

پیونگ یانگ هشدار داده بود که در غیر این صورت، آمریکا می‌تواند منتظر یک "هدیه کریسمس" و "خط مشی جدید" باشد.

مقامات نظامی آمریکا می‌گویند که احتمال دارد کره شمالی آزمایش موشک‌های بالستیک قاره پیمای خود که در سال ۲۰۱۷ میلادی آن را متوقف کرد را دوباره شروع کند یا دست به آزمایش‌های هسته‌ای تازه بزند.

رهبر کره شمالی روز شنبه گذشته به طور غیرمنتظره یک نشست چهار روزه اعضای ارشد حزب حاکم را آغاز کرد و خواهان ارائه راهکارهای "مثبت" و "تهاجمی" برای حفظ "حاکمیت" و "امنیت" کشورش شد.

در حالی که خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش می‌دهد، رهبر کره شمالی با اشاره روشنی درباره خروج کشورش از مذاکرات با آمریکا در مورد خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ سخنی نگفت، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی جمهوری دموکراتیک خلق گزارش کرد که کیم جونگ اون عملا توقف آزمایش‌های هسته‌ای را کنار گذاشته است.

برخی از تحلیلگران بر این باور هستند که کره شمالی طی ماه‌های آینده با توجه به جریان افتادن استیضاح دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده و در پیش بودن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر (آبان) در این کشور از مذاکره جدی با واشنگتن خودداری خواهد کرد.

رهبر کره شمالی تاکنون سه بار با دونالد ترامپ دیدار کرده است.

رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به آن اظهارات گفت در صورت انجام هر گونه آزمایش سلاح از سوی کره شمالی، "ایالات متحده ابزارهای مختلفی را برای پاسخ در اختیار دارد".