۰ نفر

پامپئو هم از رد صلاحیت‌ها در ایران نگران شد

۹ دی ۱۳۹۸، ۲۱:۱۰
کد خبر: 405900
پامپئو هم از رد صلاحیت‌ها در ایران نگران شد

وزیر امور خارجه آمریکا در پیامی در توئیتر با اشاره به برگزاری انتخابات مجلس ایران در دو ماه آینده، به رد صلاحیت برخی از افرادی که برای انتخابات نام نویسی کرده بودند ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه دوشنبه در پیامی در توئیتر به برگزاری انتخابات مجلس ایران که قرار است در اسفندماه برگزار شود، اشاره کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: «انتخابات پارلمان ایران دو ماه دیگر برگزار می‌شود اما رژیم پیش‌تر با رد صلاحیت بیش از 1000 نامزد به دستکاری در آن پرداخته است.»

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه پیام توئیتری خود نوشت: «ما در کنار مردم ایران که خواستار آن هستند که صدایشان شنیده شود، می‌ایستیم.»

وزیر امور خارجه آمریکا طی هفته‌های اخیر بارها و در موارد متعدد در امور داخلی ایران مداخله کرده است.

وی دو هفته پیش در سخنرانی با حضور شماری از اعضای گروهک‌های ضد انقلاب با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در برخی شهرهای ایران تلاش کرد اعتراضات به مسائل اقتصادی را به اعتراض علیه کل ساختار نظام جمهوری اسلامی تعمیم دهد.

وی همچنین در بحبوحه اغتشاشات در ایران، از آن حمایت کرده و گفت واشنگتن از شرکت‌کنندگان در این ناآرامی‌ها حمایت می‌کند.

از ابتدای اغتشاشات در برخی شهرهای ایران، بسیاری از مقام‌های آمریکایی از جمله «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور از این ناآرامی‌ها حمایت کرده‌اند. 

«برایان هوک» نماینده وزارت خارجه آمریکا در امور ایران هم اخیرا در مصاحبه‌ای به صراحت گفته است که واشنگتن از شرایط پیش‌آمده در ایران «خرسند» است.