۰ نفر

نتانیاهو: تلاش می‌کنم آمریکا الحاق کرانه باختری را بپذیرد

۳ دی ۱۳۹۸، ۱۸:۳۹
کد خبر: 404420
نتانیاهو: تلاش می‌کنم آمریکا الحاق کرانه باختری را بپذیرد

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در آستانه انتخابات ریاست حزب لیکود وعده داد در صورت ادامه حضور در قدرت، دولت آمریکا را متقاعد کند که حاکمیت رژیم صهیونیستی بر کل کرانه باختری را به رسمیت بشناسد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، در حالی که تنها دو روز تا برگزاری انتخابات ریاست حزب «لیکود» باقی مانده، «بنیامین نتانیاهو» رئیس این حزب و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه وعده داد در صورت ادامه حضور در قدرت، آمریکا را متقاعد کند که حاکمیت اسرائیل بر کل کرانه باختری رود اردن را به رسمیت بشناسد.

به نوشته پایگاه «عاروتص شوع»، نتانیاهو در پیامی که به نظر می‌رسد مخاطب اصلی آن تندروترین جناح حزب لیکود و مدافعان شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی باشد، گفت: «هیچ نخست‌وزیری با فشارهایی که من با آن روبرو هستم، روبرو نبوده است. آن‌ها به دنبال عقب‌نشینی ما و ریشه‌کن کردن من هستند.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با بیان اینکه او در برابر فشارها برای عقب‌نشینی از مناطق اشغالی مقاومت کرده، گفت: «من این را دنبال خواهم کرد که ایالات متحده حاکمیت بر سرتاسر مجموعه شهرک‌ها را به رسمیت بشناسد.»

نتانیاهو پیش از این هم وعده داده بود که در صورت نخست‌وزیری دوباره، کل دره اردن را که بخش بزرگی از کرانه باختری به شمار می‌آید، به فلسطین اشغالی ضمیمه کند. 

در همین چارچوب، «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا چند هفته پیش اعلام کرد که واشنگتن دیگر شهرک‌سازی‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی را در تضاد با قوانین بین‌المللی نمی‌داند. او همچنین از کشورهای اروپایی و دیگر کشورهای جهان خواسته حاکمیت تل‌آویو بر این شهرک‌ها را به رسمیت بشناسند. (جزئیات بیشتر)

دولت کنونی آمریکا از ابتدای کار خود رویکردی کاملا یکسویه در قبال مسئله فلسطین اتخاذ کرده و تقریبا از تمام خط قرمزهایی که در سال‌های گذشته در قبال این مناقشه وجود داشت، گذر کرده است. دولت ترامپ قدس اشغالی را به پایتختی رژیم صهیونیستی به رسمیت شناخته، سفارت آمریکا را به این شهر منتقل کرده، شهرک‌های صهیونیست‌نشین را به رسمیت شناخته و کمک‌های مالی به گروه‌های امدادی فعال در مناطق فلسطینی‌نشین را قطع کرده است.

تلاش نتانیاهو برای الحاق کرانه باختری، با واکنش‌های منفی بین‌المللی هم روبرو بوده است. روز جمعه دادستان کل دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد در مورد احتمال ارتکاب جنایات جنگی توسط رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی تحقیق می‌کند. بیانیه نتانیاهو درباره احتمال الحاق شهرک‌های صهیونیست‌نشین، یکی از دلایل مطرح‌شده برای طرح این اتهام علیه تل‌آویو است.