۰ نفر

رئیس‌جمهور لبنان «حسان دیاب» را مأمور تشکیل کابینه کرد

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۲۲
کد خبر: 403210
رئیس‌جمهور لبنان «حسان دیاب» را مأمور تشکیل کابینه کرد

رئیس‌جمهور لبنان بعد از رایزنی‌های بین فراکسیون‌های پارلمانی این کشور برای انتخاب نخست‌وزیر، حسان دیاب را مأمور تشکیل کابینه کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رسانه‌های لبنان از پایان رایزنی‌های پارلمانی برای انتخاب نخست‌وزیر این کشور خبر داد.

بر اساس آخرین آمار از آرا اخذ شده از فراکسیون‌ها و نمایندگان پارلمان لبنان، حسّان دیّاب با کسب ۶۹ رأی، بیشترین رأی را به دست آورده است.

به گزارش النشره به نقل از دفتر ریاست جمهوری، میشل عون، رئیس‌جمهور لبنان بعد از اینکه حسان دیاب را به کاخ نخست‌وزیری دعوت کرد او را رسماً مأمور تشکیل کابینه کرد.

دیاب بعد از حاضر شدن در کاخ بعبدا با میشل عون و نبیه بری، رئیس پارلمان دیدار و گفت‌وگو کرد و او باید در آینده نزدیک باید اسامی وزرای کابینه خود را به پارلمان جهت رأی‌گیری ارائه کند.

جنبش‌های حزب‌الله و امل لبنان (دو حزب شیعی لبنان) در رایزنی‌های امروز، از نخست‌وزیری دیاب حمایت کرده و به وی رأی داده‌اند.

در مقابل «نواف سلام» و «حلیمه قعقور»، نامزدهای دیگر تصدی نخست‌وزیری لبنان به ترتیب ۱۳ و یک رأی بهخ دست آوردند و ۴۳ نماینده از بین ۱۲۸ نماینده از رأی دادن خودداری کردند که معروف ترین این فراکسیون‌ها، فراکسیون جریان المستقبل به ریاست سعد الحریری بود.

رایزنی‌های پارلمانی لبنان با هدف انتخاب نخست‌وزیر جدید و جانشین سعد الحریری از صبح امروز پنجشنبه (۲۸ آذر) آغاز شد و به بعد از عصر موکول شد.