۰ نفر

ملکه، پارلمان بریتانیا را با اعلام برنامه دولت جدید، افتتاح کرد

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۰۰
کد خبر: 403195
ملکه، پارلمان بریتانیا را با اعلام برنامه دولت جدید، افتتاح کرد

الیزابت دوم، ملکه بریتانیا، امروز دوره سالانه قانونگذاری را با حضور در مجلس اعیان و اعلام برنامه دولت افتتاح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این دومین بار طی طی دو ماه اخیر است که ملکه، دوره قانونگذاری را با قرائت برنامه دولت، موسوم به "خطابه از فراز تخت سلطنت" افتتاح می‌کند. مراسم امروز با تشریفات کمتری نسبت به روال عادی برگزار شد؛ از جمله ملکه به جای کالسکه سلطنتی با خودرو ویژه به پارلمان رفت.

چارلز، ولیعهد بریتانیا، ملکه را در این مراسم همراهی می‌کرد. دو سال پیش، همسر ملکه در سن ٩٦ سالگی از اجرای وظایف سلطنتی بازنشسته شد و از آن زمان، ولیعهد همراه مادرش در این مراسم شرکت می کند.

افتتاح دوره جدید پس از برگزاری انتخابات عمومی در هفته گذشته و پیروزی چشمگیر حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون، نخست وزیر، ضرورت یافته است. انتخابات پارلمانی پیش از موعد برگزار شد و در آن حزب کارگر به رهبری جرمی کوربین متحمل شکست سختی شد.

براساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، محور اصلی برنامه دولت برای سال آینده شامل خارج کردن بریتانیا از اتحادیه اروپا - بریگزیت - آغاز مذاکرات با اقتصادهای عمده جهان برای دستیابی به توافق های تجاری جدید، تقویت بیمه درمانی و شرایط جدیدی برای مهاجرپذیری بوده است.

تلاش برای به جریان انداختن فعالیت دولت محلی ایرلند شمالی که به خاطر اختلافات حزبی فعالیت نداشته، وبرنامه هایی جهت کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای به پائین تر از سطح کنونی تا سال ۲۰۵۰ از دیگر بخش‌های برنامه دولت جدید بوده است.

در مورد مهاجرت، دولت در نظر دارد نظام امتیازبندی را برای پذیرش مهاجر به کار گیرد و افرادی را بپذیرد که با نیازهای داخلی به نیروی انسانی ماهر انطباق دارد. این نظام در برخی کشورها از کانادا به کار گرفته می‌شود.