۰ نفر

نرخ بیکاری انگلیس، در پایین‌ترین سطح ۴۵ سال اخیر

۲۸ آذر ۱۳۹۸، ۸:۱۲
کد خبر: 403046
نرخ بیکاری انگلیس، در پایین‌ترین سطح ۴۵ سال اخیر

نرخ بیکاری انگلیس تا پایان اکتبر در سطح کم سابقه ۳.۸ درصد باقی ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مرکز آمار انگلیس اعلام کرد که شمار بیکاران این کشور در سه ماهه منتهی به اکتبر  با ۱۳ هزار نفر کاهش به یک میلیون و ۲۸۰ هزار نفر رسید، اما نرخ بیکاری کماکان بدون تغییر نسبت به ماه قبل در سطح ۳.۸ درصدی باقی مانده است که کمترین نرخ بیکاری این کشور در ۴۵ سال اخیر محسوب می‌شود. با این حال در مقایسه با اکتبر سال قبل نرخ بیکاری در دومین اقتصاد بزرگ اروپا ۰.۳ درصد کمتر شده است.

طی این مدت شمار شاغلان انگلیسی ۲۴ هزار نفر بیشتر شده و به ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر رسیده است. نرخ اشتغال نیز که نسبت جمعیت شاغل به کل جمعیت سنی مناسب برای کار کردن را اندازه می گیرد به ۷۶.۲ درصد افزایش پیدا کرده است. بیشترین کاهش در جمعیت بیکاران مربوط به زنان بیکار بوده که در ماه اکتبر ۱۸ هزار نفر از شمار آن ها کاسته شده و به ۵۶۶ هزار نفر رسیده است. در طرف مقابل اما شمار مردان بیکار ۴۰۰۰ نفر بیشتر شده و به ۷۱۵ هزار نفر رسیده است.

عملکرد بسیار خوب بازار کار انگلیس آن هم در زمانی که رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم سال به یکی از پایین ترین سطوح خود در طول یک دهه اخیر رسیده است، خبر بسیار خوبی برای حزب حاکم محافظه کار محسوب می شود که اکنون باید بر تعیین تکلیف مساله برگزیت تمرکز کند.

ساموئل تومبز - کارشناس مسائل اقتصادی در موسسه " پانتئون مکرو اکونومیکس"- گفت: با توجه به داده های اخیر احتمال بسیار کمی برای تغییر نرخ بهره در آینده ای نزدیک وجود دارد.

متوسط نرخ بیکاری انگلیس در بازه زمانی ۱۹۷۱ تا ۲۰۱۹ معادل ۶.۹۵ درصد بوده که بالاترین رقم ثبت شده مربوط به فوریه ۱۹۸۴ با ۱۲ درصد و کمترین تورم ثبت شده نیز مربوط به نوامبر ۱۹۷۳ با ۳.۴ درصد بوده است.