۰ نفر

دست رد فدرال رزرو بر سینه ترامپ

۲۷ آذر ۱۳۹۸، ۲۰:۰۱
کد خبر: 402943
دست رد فدرال رزرو بر سینه ترامپ

رئیس دفتر منطقه ای فدرال رزرو در بوستون گفت نیازی به کاهش نرخ بهره وجود ندارد.

به گزارش رویترز، اریک روزنگرین، رئیس دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در بوستون در پاسخ به درخواست توئیتری دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا از بانک مرکزی برای کاهش بیشتر نرخ بهره گفت که در کوتاه مدت نیازی به کاهش بیشتر نرخ بهره وجود ندارد. وی که به سومین کاهش نرخ بهره در سال جاری نیز رای منفی داده بود افزوده است که داده های خوبی از وضعیت اقتصادی آمریکا در راه هستند و به همین دلیل نیز احتمال وقوع رکود در سال آینده بسیار بعید است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، روزنگرین که در جمع بانک داران شهر نیویورک حضور یافته بود هم چنین افزود که انتظار دارد نرخ بیکاری طی سال جاری و سال بعد در محدوده ۳.۵ درصدی فعلی که پایین‌ترین نرخ بیکاری نیم قرن اخیر آمریکا است باقی بماند. رئیس دفتر منطقه‌ای بوستون با بیان اینکه اقتصاد آمریکا در وضعیت خوبی قرار دارد افزود که مردم و مصرف‌کنندگان با اطمینان بیشتری نسبت به وضعیت اقتصادی آمریکا صحبت می کنند.

پیش از وی نیز یکی دیگر از مدیران ارشد فدرال رزرو با کاهش نرخ بهره مخالف کرده بود. رابرت کاپلان، مدیر دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو در دالاس گفته بود که نرخ بهره در حال حاضر بسیار مناسب است و با واقعیت های اقتصادی همخوانی دارد. اظهارات این دو مدیر ارشد فدرال رزرو آب سردی بر درخواست ترامپ خواهد بود که روز گذشته در پیامی توئیتری نوشت: خیلی خوب خواهد شد اگر فدرال رزرو نرخ بهره را بیشتر کاهش دهد و سیاست انبساطی را اتخاذ کند.

بانک مرکزی آمریکا امسال پس از تقریبا یک دهه چرخه کاهشی، دست به سه مرتبه کاهش نرخ بهره متوالی زده است و نرخ بهره در آمریکا در محدوده ۱.۵ تا ۱.۷۵ درصدی قرار دارد. اخیرا ترامپ به فشارهای خود بر روی فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره شدت بخشیده که این اقدام باعث ابراز نگرانی گسترده ای از جانب اقتصاددانان و کارشناسان نسبت به حفظ استقلال بانک مرکزی شده است.