۰ نفر

سفیر آمریکا:

پیروزی جانسون رابطه انگلیس و آمریکا را تقویت می‌کند

۲۲ آذر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۷
کد خبر: 401650
پیروزی جانسون رابطه انگلیس و آمریکا را تقویت می‌کند

سفیر آمریکا در انگلیس با بیان اینکه روابط دو کشور در حال حاضر به صورت غیرقابل باوری قوی است،گفت: پیروزی بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی این رابطه را فربه‌تر و مهم‌تر می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رابرت وودی جانسون» شامگاه جمعه در گفت‌وگو باشبکه اسکای نیوز افزود واشنگتن آمادگی دارد، هرزمانی که لندن مایل باشد مذاکرات تجاری را آغاز کند.

وی با بیان این پرسش که «چه زمانی می خواهید مذاکره کنیم» افزود: ما می خواهیم هرچه سریعتر کار را تمام کنیم.

سفیر آمریکا با بیان این مطلب که دونالد ترامپ به دنبال تجارت آزاد، عادلانه و متوازن است، افزود؛ پرونده انگلیس روی میز رییس جمهوری امریکاست و او توجه زیادی به آن دارد. وی ابراز امیدواری کرد که دو کشور می‌توانند به توافق تجاری مناسبی دست یابند.

حزب محافظه کار به رهبری بوریس جانسون در انتخابات پارلمانی روز گذشته موفق شد تا ۳۶۴ کرسی از ۶۵۰ کرسی مجلس عوام را به‌دست آورده و به بزرگترین پیروزی از زمان «مارگارت تاچر» نخست‌وزیر اسبق انگلیس دست یابد.

جانسون در اولین نطق خود مقابل دفتر نخست وزیری گفت مشغول تشکیل دولت جدید است و دوشنبه آینده پارلمان برای تعیین سرنوشت برگزیت کار خود را از سر خواهد گرفت.

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر  و رقیب اصلی جانسون در جریان تبلیغات پیش از انتخابات هشدار داده بود که پیروزی جانسون به تعمیق روابط تجاری انگلیس و آمریکا و واگذاری نظام خدمات ملی درمانی این کشور به شرکت‌های امریکایی منجر خواهد شد.

او همچنین اسنادی را افشا کرد که نشان می‌دهد دولت محافظه کار انگلیس طی مذاکرات طولانی با مقامات آمریکا، درباره دسترسی به نظام درمانی انگلیس به توافق رسیده است. جانسون بعدا این ادعا را رد کرد و گفت درباره نظام درمانی  با آمریکا معامله نخواهد کرد.