۰ نفر

مجلس نمایندگان آمریکا بودجه نظامی2020 را تصویب کرد

۲۱ آذر ۱۳۹۸، ۱۶:۳۷
کد خبر: 401430
مجلس نمایندگان آمریکا بودجه نظامی2020 را تصویب کرد

لایحه چند صد میلیارد دلاری بودجه نظامی وزارت دفاع آمریکا برای سال آینده میلادی در مجلس نمایندگان این کشور تصویب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجلس نمایندگان آمریکا بامداد امروز (پنجشنبه) لایحه «قانون مجوز دفاع ملی» این کشور برای سال ۲۰۲۰ را تصویب کرد؛ لایحه‌ای که در آن تحریم‌هایی علیه ترکیه و روسیه در نظر گرفته شده است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» قانونگذاران آمریکایی با ۳۷۷ رای موافق و ۴۸ رای مخالف این لایحه را تصویب کرد تا برای تایید نهایی به مجلس سنای این کشور برود.

روز چهارشنبه بود که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به مجلس نمایندگان گفته بود سریعتر این لایحه ۷۳۸ میلیارد دلاری را تصویب کنند تا پیش از منقضی شدن بودجه وزارت دفاع ایالات متحده در تاریخ بیستم دسامبر (بیست‌ونهم آذر) در سنا تعیین تکلیف شود.

این لایحه که جزئیات بودجه پنتاگون برای سال آینده میلادی را مشخص می‌کند، خواستار تحریم‌های اجباری بر خطوط انتقال نفت‌و‌گاز روسیه [به اروپا] و ممنوعیت همکاری‌های نظامی و مستقیم ارتش آمریکا با روسیه شده است.

همچنین قانونگذاران آمریکایی در این لایحه بندهایی را برای تحریم ترکیه به دلیل خرید سامانه پدافند موشکی «اس-400» از روسیه و همچنین ممانعت از انتقال جنگنده‌های «اف-35» به این کشور گنجانده‌اند. 

این لایحه همچنین شامل بندهایی برای تحریم «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه و تمام اشخاص یا نهادهایی که با این کشور همکاری کنند، می‌شود.

لایحه ترامپ برای ایجاد یک نیروی نظامی فضایی با بودجه ۷۱.۵ میلیارد دلاری نیز در این طرح گنجانده شده است.

دو منبع دموکرات در کنگره ایالات متحده نیز می‌گویند در لایحه بودجه نظامی این کشور، شرطی برای دولت‌هایی مانند ریاض که خواستار ساخت نیروگاه اتمی توسط آمریکا در کشورهایشان هستند، گنجانده شده است.