۰ نفر

اوباما رکورد خرید گران‌ترین خانه این ماه را زد!

۱۹ آذر ۱۳۹۸، ۱۹:۲۴
کد خبر: 400934
اوباما رکورد خرید گران‌ترین خانه این ماه را زد!

رئیس جمهور سابق آمریکا خانه ای به ارزش ۱۱.۷۵میلیون دلار در ماساچوست خریده است.

به گزارش فاکس بیزینس، روزنامه محلی " واین یارد گازت" به نقل از دو نماینده فروش املاک در ماساچوست اعلام کرده است که باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا خانه ای لوکس به ارزش ۱۱.۷۵ میلیون دلار در منطقه " دوک کانتی" خریداری کرده است. پیش‌تر و در زمان ریاست جمهوری اوباما نیز وی بارها در این محل دیده شده بود و خانواده وی نیز به مدت هفت سال در ماه اوت در این منطقه سکونت داشته اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، این ملک دارای ۲۹ آکر مساحت و منظره رو به اقیانوس اطلس است. طبق اعلام موسسه "لند وست" این ملک توسط یک شرکت مستقر در سن فرانسیسکو طراحی و ساخته شده و دارای هفت اتاق خواب و ۹ حمام است. هم چنین کلیه امکانات تفریحی آبی نظیر استخر، سونا و جکوزی نیز در این ملک لوکس وجود دارد.

بنابر اعلام بیزینس اینسایدر، اوباما در حال حاضر ۴۰ میلیون دلار ثروت دارد هر چند که نشریه نیویورک پست، ثروت رئیس جمهور سابق آمریکا را بسیار بیشتر و معادل۱۳۰ میلیون دلار ارزیابی کرده است. از زمان ورود اوباما به مجلس سنا تا پایان ریاست‌جمهوری در سال ۲۰۱۶، اوباما از محل حقوق و مزایای دولتی، سخنرانی، فروش کتاب و سرمایه گذاری ۲۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

اوباما در طول سال های ریاست جمهوری سالانه ۴۰۰ هزار دلار حقوق دریافت کرده است و اکنون به عنوان رئیس جمهور بازنشسته سالانه ۲۰۰ هزار دلار حقوق دریافت می‌کند. بخش بزرگ ثروت اوباما مربوط به فروش کتاب هایش است تا جایی که برآورد می‌شود وی ثروت خود را ۱۵.۶ میلیون دلار از محل فروش کتاب هایش افزایش داده باشد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا برای هر سخنرانی خود تقریبا ۴۰۰ هزار دلار دستمزد دریافت می‌کند! او تنها در سال ۲۰۱۷ برای سه سخنرانی در جمع شرکت های وال استریتی ۱.۲ میلیون دلار دستمزد گرفته است. همسر وی نیز برای هر سخنرانی دستمزد زیادی می گیرد و برای آخرین  سخنرانی خود ۲۲۵ هزار دلار دریافت کرده است.

طبق گفته فوربس، اوباما در هاوایی و واشنگتن نیز دارای املاک است.