۰ نفر

رهبر کره شمالی ترامپ را «پیرمرد دمدمی مزاج» خواند

۱۸ آذر ۱۳۹۸، ۱۵:۵۱
کد خبر: 400598
رهبر کره شمالی ترامپ را «پیرمرد دمدمی مزاج» خواند

رهبر کره شمالی در بیانیه‌ای در پاسخ به تهدید اخیر رئیس جمهور آمریکا علیه پیونگ یانگ ترامپ را پیرمردی دمدمی مزاج خواند و تاکید کرد که پیونگ یانگ چیزی برای از دست دادن ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، رهبر کره شمالی در واکنش به اظهارات اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد که پیونگ یانگ چیزی برای از دست دادن ندارد.

خبرگزرای رسمی کره شمالی روز دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای از رهبر این کشور که طی ماههای اخیر کم سابقه بوده است ترامپ را «پیرمردی بی ملاحظه و دمدمی مزاج» خوانده و گفته است که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی تا کنون عبارات تحریک آمیزی علیه ترامپ نداشته است اما اکنون درک وی از ترامپ ممکن است تغییر کند. 

در ادامه این بیانیه آمده است؛ او(ترامپ) باید درک کند که فریبکاری و دورویی وی برای ما غیرطبیعی و غیرواقعی است چرا که ما چیزی برای از دست دادن نداریم. 

«دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز یکشنبه با اشاره به ادعای احتمال دخالت کره شمالی در انتخابات ریاست‌جمهوری سال آینده آمریکا، به تهدید «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی پرداخت و گفت اگر پیونگ یانگ رفتاری «خصمانه» داشته باشد، «همه‌ چیز» را از دست می‌دهد.

وی در توییتر نوشته بود: «کیم جونگ اون فوق‌العاده باهوش است و [می‌داند] اگر خصمانه رفتار کند، خیلی چیزها، در واقع همه چیزش را، از دست می‌دهد. او با من در سنگاپور توافق قدرتمندی برای خلع سلاح اتمی امضا کرد. او نمی‌خواهد روابط ویژه خود با رئیس‌جمهور ایالات متحده را از دست بدهد یا در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر مداخله کند.»

در حالیکه ترامپ انتظار داشت گفت‌وگوهای مربوط به خلع سلاح اتمی میان واشنگتن و پیونگ یانگ دوباره آغاز شود و به نتایج ملموسی برسی مجموعه ای از عوامل طی ماههای گذشته باعث تشدید دوباره تنش در روابط دو کشور شده است. 

کره شمالی طی ماههای گذشته آمریکا را به ادامه رویکرد خصمانه خود علیه این کشور و به بن بست کشاندن مذاکرات متهم کرده است. 

رهبر کره شمالی قرار است روز اول ژانویه 2020 نیز به مناسبت آغاز سال نوی میلادی سخنرانی کند.