۰ نفر

ترامپ: اسرائیل دوستی بهتر از من در کاخ سفید نداشته است

۱۷ آذر ۱۳۹۸، ۹:۵۸
کد خبر: 400221
ترامپ: اسرائیل دوستی بهتر از من در کاخ سفید نداشته است

رئیس جمهور آمریکا می‌گوید، رژیم صهیونیستی هرگز دوستی بهتر از او در کاخ سفید نداشته، چون بر خلاف روسای جمهوری سابق ایالات متحده، او به وعده هایش در قبال این رژیم عمل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در نشست شواری ملی اسرائیلی- آمریکایی در فلوریدا به مساله انتقال دادن سفارت آمریکا در اسرائیل از شهر تل ‌آویو به شهر قدس اشاره کرده و گفت: "روسای جمهور سابق آمریکا وعده این کار را داده بودند اما هرگز برای این مساله کاری نکردند. به عقیده من، آنها هرگز تمایلی برای انجام این کار نداشتند. اما برخلاف آنها، من به قولم عمل کردم."

ترامپ همچنین به تصمیم اوایل سال جاری میلادی خود برای به رسمیت شناختن حاکمیت اسرائیل بر بلندی های جولان نیز اشاره کرد و در این سخنرانی مدعی شد، "برخی از یهودیان ساکن آمریکا به اندازه کافی عاشق اسرائیل نیستند".

دونالد ترامپ در این سخنرانی خطاب به "اجلاس ملی شورای آمریکایی-اسرائیلی" در فلوریدا که در آن حدود 4000 یهودی اسرائیلی و آمریکایی حضور داشتند ادعا کرد: "ما باید کاری کنیم که یهودیان ساکن آمریکا بیشتر عاشق اسرائیل باشند."

رئیس جمهور آمریکا در ادامه این ادعاهایش گفت: "این واقعا باعث افتخار من است که امشب اینجا هستم و پیشرفتمان را جشن گرفته و این شراکت خارق العاده میان آمریکا و اسرائیل را عمیق تر میسازم؛ شراکتی که در زمان دولت قبلی شدیدا آسیب دید و فکر میکنم دولت قبلی چندان از اسرائیل خوشش نمی‌آمده و من متاسف هستم."

اما این اظهارات از سوی آرون کیاک، رئیس سابق  شورای دموکراتیک ملی یهود در آمریکا به عنوان ضد یهود تلقی شد و وی گفت: "اصرار ترامپ برای استفاده از استعاره های یهودی‌ستیزانه هنگام سخنرانی برای مخاطبان یهودی خطرناک است و موجب نگرانی تمامی اعضای جامعه یهود می شود."