۰ نفر

مناقشه در کنگره بر سر قابل استیضاح بودن جرائم ترامپ

۱۴ آذر ۱۳۹۸، ۲:۴۴
کد خبر: 399502
مناقشه در کنگره بر سر قابل استیضاح بودن جرائم ترامپ

سه کارشناس حاضر در جلسه کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا رفتار ترامپ در پرونده اوکراین‌گیت را مصداق جرائم قابل استیضاح دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، همزمان با آغاز رسمی جلسات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا برای پیشبرد تحقیقات استیضاح رئیس‌جمهور «دونالد ترامپ» سه محقق مدعو از سوی دموکرات‌ها گفته‌اند ترامپ مرتکب جرائم قابل استیضاح شده است. 

محقق دیگری که به دعوت نماینده‌های جمهوری‌خواه در این جلسه حضور پیدا کرد این تفاسیر از قانون را رد و تأکید کرد که دموکرات‌ها نتوانسته‌اند ادعاهای خود علیه ترامپ را ثابت کنند. 

سه استاد دانشگاه که به این جلسه استماع دعوت شده‌اند گفتند اقدام ترامپ در اعمال فشار بر رئیس‌جمهور اوکراین برای پیشبرد تحقیقات قضایی علیه کسب و کار رقیبش، «جو بایدن» در اوکراین مصداق جرائم قابل استیضاح بوده است. 

به نوشته روزنامه نیویورک‌تایمز، این اساتید که به تصریح کردند اقدام مناسب در واکنش به رفتار ترامپ، استیضاح او است. 

«مایکل گرهارت»، استاد دانشگاه کارولینای شمای خطاب به اعضای جلسه گفت: «اگر چیزی که درباره آن صحبت می‌کنیم قابل استیضاح نباشد، هیچ رفتار دیگری قابل استیضاح نیست.»

استاد دیگری که از طرف نمایندگان جمهوری‌خواه دعوت شده بود گفت که نمایندگان دموکرات نتوانسته‌اند ادعاهای خود علیه ترامپ را ثابت کنند. او گفت در صورتی که آنها پرونده استیضاح را پیش ببرند، ملاک‌ها برای استیضاح رئیس‌جمهور را سهل کرده و آن را به امری حزبی تبدیل می‌کند. 

«جاناتان تارلی»، استاد حقوق دانشگاه جورج واشنگتن گفت: «من درباره اینکه استاندارهای استیضاح به قدری پایین آورده شوند که بتوان بر اساس شواهد اندک و خشم زیاد آن را اعمال کرد، نگران هستم.»

جلسه روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که نمایندگان دو حزب آماده تقابلی تاریخی در هفته‌های آتی بر سر کلید زدن یا نزدن استیضاح علیه ترامپ هستند