۰ نفر

تصویب قطعنامه مخالفت با ورود روسیه به گروه هفت در کنگره آمریکا

۱۳ آذر ۱۳۹۸، ۹:۴۲
کد خبر: 399288
تصویب قطعنامه مخالفت با ورود روسیه به گروه هفت در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا با تصویب قطعنامه‌ای با ورود مجدد روسیه به جمع کشورهای گروه اقتصادی هفت مخالفت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، مجلس نمایندگان آمریکا این قطعنامه را با 339 رای موافق به 71 رای مخالف مورد تصویب قرار داد.

این قطعنامه از سوی آلبیو سایرس، نماینده دموکرات این مجلس بعد از آن که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در ماه اوت از پذیرش دوباره روسیه در گروه اقتصادی هفت حمایت کرد، ارائه شد.

روسیه در سال 2014 بعد از تصاحب شبه جزیره کریمه و ضمیمه کردنش به خاک خود با اخراج از این گروه اقتصادی که در آن زمان به دلیل حضور روسیه در جمع آنها، گروه هشت نام داشت، مجازات شد.

این قطعنامه بر حمایت آمریکا از اوکراین تاکید و اشغال شبه جزیره کریمه از سوی روسیه را محکوم کرده است.

در این قطعنامه همچنین آنچه که "حملات کرملین به جوامع دموکراتیک سراسر جهان از جمله در آمریکا و کشورهای عضو گروه هفت" خوانده شده، محکوم شده است. این قطعنامه در عین حال از رهبران گروه هفت خواسته با پیوستن مجدد روسیه به این گروه تا زمانی که به "اشغال اراضی حاکمیت اوکراین شامل کریمه" و حملاتش به دموکراسی های سراسر جهان پایان نداده مخالفت کنند.

سایرس در بیانیه‌ای اظهار کرد: روسیه مکرراً نشان داده که احترامی برای یکپارچگی ارضی یا دموکراتیک دیگر کشورها قایل نیست. روسیه نه فقط هیچ یک از شرایط را رعایت نکرده بلکه در اوکراین متجاوز تر شده و دموکراسی را در چند کشور دیگر از جمله در آمریکا تضعیف ساخته است.

قطعنامه مذکور چند ماه پیش ابتدا در کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا تصویب شده بود.