۰ نفر

سنا وزیر تازه انرژی آمریکا را تایید کرد

۱۲ آذر ۱۳۹۸، ۱۱:۲۱
کد خبر: 399078
سنا وزیر تازه انرژی آمریکا را تایید کرد

سنای آمریکا دان برویت را به عنوان وزیر انرژی تازه این کشور پس از استعفای ریک پری تایید کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، دان برویت، معاون وزیر انرژی پس از استعفای ریک پری، وزیر انرژی آمریکا در ماه اکتبر، به عنوان نامزد تصدی این وزارت معرفی شد.

به گزارش پایگاه خبری هیل، برویت نخستین بار در دوران ریاست جمهوری جورج بوش پسر در این وزارت‌خانه مشغول به کار شد و در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۰۳ سمت مشاور وزیر را بر عهده داشت. او همچنین ریاست دفتر کمیته انرژی و بازرگانی مجلس نمایندگان را نیز در سابقه خود دارد.

برویت پیش از پیوستن به دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، معاون ارشد رییس و رییس بخش سیاستگذاری عمومی شرکت خدمات مالی "USAA" بود. او همچنین به عنوان معاون رییس شرکت "فورد موتور" نیز فعالیت کرده است.

دونالد ترامپ ماه اکتبر در توییتی که طی آن نامزدی برویت را اعلام کرد، نوشت: تجریبه دان در این بخش بی‌همتا است. او کاملا حرفه‌ای است. شک ندارم که دان عملکردی عالی خواهد داشت.

ریک پری روز یکشنبه پس از پرسش‌هایی که درباره نقشش در پرونده اوکراین مطرح شد، وزارت انرژی را ترک کرد.

دست داشتن پری در سیاست اوکراین، پرسیدن سوالاتی از برویت را به دنبال داشت. او به قانونگذاران گفت، مشارکتش در مساله اوکراین محدود به کمک به گسترش بازار گاز طبیعی می‌شود.

او ماه گذشته در جلسه کمیته انرژی و منابع طبیعی سنا گفت، اطلاعی از گفتگوهای پری با اوکراین ندارد و نقشی در این اقدامات نداشته است.

به رغم سوالات مطرح شده درباره ارتباط برویت با اوکراین، تنها چهار دموکرات حاضر در این کمیته علیه نامزدی او برای تصدی وزارت انرژی رای دادند.