۰ نفر

کاخ سفید: در جلسه دادرسی برای استیضاح ترامپ شرکت نمی کنیم!

۱۱ آذر ۱۳۹۸، ۸:۴۵
کد خبر: 398739
کاخ سفید: در جلسه دادرسی برای استیضاح ترامپ شرکت نمی کنیم!

کاخ سفید اعلام کرد که رئیس جمهور آمریکا و وکلای وی در نشست دادرسی برای استیضاح که روز چهارشنبه توسط کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا چهارشنبه برگزار می شود، شرکت نخواهند کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر،  «پت سیپولون» مشاور حقوقی کاخ سفید در نامه ای خطاب به «جررالد نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کرد: «نمی توان از ما انتظار داشت که در یک نشست دادرسی شرکت کنیم در حالی که اسامی شاهدان هنوز اعلام نشده است و هنوز روشن نیست که آیا کمیته قضایی از طریق برگزاری نشستهای دادرسی بیشتر یک فرآیند بی طرفانه را در قبال رئیس جمهور به جا آورد».

در بخشی دیگر از این نامه آمده است: «تحت شرایط کنونی، ما قصد نداریم در نشست دادرسی شما در روز چهارشنبه شرکت کنیم».

مشاور حقوقی کاخ سفید همچنین در این نامه دموکراتهای نیویورک را متهم کرد که «قطعاً به صورت تعمدی» این نشست دادرسی را برای زمانی برنامه ریزی کردند که ترامپ برای حضور در نشست ناتو در لندن خواهد بود.

سیپولون همچنین گفت که کاخ سفید به ضرب الاجل روز جمعه برای شرکت در نشستهای دادرسی بعدی به طور جداگانه پاسخ خواهد داد.

پیش بینی می شود که کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا پس از برگزاری چندین جلسه دادرسی علنی، بندهای قانونی استیضاح را بررسی کند که آیا مراسم رأی گیری برای استیضاح ترامپ تا پیش از کریسمس در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شود یا خیر.

گفتنی است که پیش از این کمیته قضایی مجلس نمایندگان که تحت سیطره دموکراتها قرار دارد و موظف است به اتهامهای مطروحه در بندهای قانونی استیضاح رسیدگی کند، تا ساعت ۶ بعدازظهر روز یکشنبه به وقت نیویورک به دونالد ترامپ مهلت داد که اعلام کند آیا مشاور حقوقی وی در نشست دادرسی استیضاح- که روز چهارشنبه برگزار می شود- شرکت می کند یا خیر.

این نخستین جلسه دادرسی از مجموع جلسات قضایی است که برای استماع شهادت افراد برگزار می شود.