۰ نفر

انگلیس درباره حمله به کنسولگری ایران ابراز نگرانی کرد

۹ آذر ۱۳۹۸، ۱:۳۴
کد خبر: 398196
انگلیس درباره حمله به کنسولگری ایران ابراز نگرانی کرد

وزیر امور خارجه انگلیس روز جمعه با صدور بیانیه‌ای نسبت به حمله صورت گرفته علیه کنسولگری ایران در نجف و کربلا عراق عمیقا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «دومینییک راب» تصریح کرد : مکان‌های دیپلماتیک نبایستی هدف اقدامات خشن قرار گیرند.

او همچنین تصریح کرد : انگلیس خواستار حل مسالمت آمیز و سیاسی نا آرامی‌ها در عراق است که در جریان آن به درخواست‌های قانونی معترضان در چارچوب اصلاحات معنادار پاسخ داده شود.

شامگاه چهارشنبه ۶ آذرماه ۱۳۹۸ گروهی از مهاجمان عراقی در نجف به کنسولگری ایران در این شهر حمله کرده و این ساختمان را به آتش کشیدند. 

در پی این حمله مقام‌ های عراقی اعلام کردند که در جریان درگیری میان نیروهای امنیتی و تظاهرکنندگان مقابل کنسولگری ایران در نجف، ۴۷ نیروی امنیتی از جمله ۲ افسر زخمی شدند.

اعتراضات اجتماعی در عراق از اول اکتبر (۹ مهرماه ) گذشته آغاز شده و در مناسبت های مختلف، گروه های کوچک خشنی از داخل این اعتراضات دست به خشونت و ناآرامی در این کشور زده اند.

این گروه های کوچک خشن در حدود یک ماه قبل، دیوار خارجی کنسولگری ایران در کربلا را به آتش کشیده و همین گروه ها شامگاه گذشته (چهارشنبه) کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نجف اشرف را آتش زدند.

وزیر امور خارجه عراق در تماس تلفنی با محمد جواد ظریف ضمن عذرخواهی از اقدام خرابکارانه در تعرض به سرکنسولگری ایران، بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد. وی همچنین بر تعهد دولت متبوع خود برای حفاظت از اماکن دیپلماتیک و دیپلمات های ایرانی تاکید کرد.