۰ نفر

پامپئو کشورهای عربی را به تعامل با اسرائیل فراخواند

۵ آذر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۴
کد خبر: 397402
پامپئو کشورهای عربی را به تعامل با اسرائیل فراخواند

وزیر خارجه آمریکا در موضعی جانبدارانه از کشورهای عربی خواست با دولت اشغالگر اسرائیل تعامل داشته باشند و دست از تحریم آن در راستای "ثبات منطقه‌ای" بردارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتر نوشت: زمان آن رسیده کشورهای عربی دست از تحریم اسرائیل برداشته و با آن همکاری کنند.

وی افزود: اختلافات در خاورمیانه مساوی است با بی‌ثباتی، شایسته نیست اندیشمندان و نخبگان عرب که برای دفاع از دیدگاه صلح منطقه‌ای و همزیستی با انتقام جان‌شان را به خطر بیندازند، ما نیاز به مذاکره داریم.

این توییت پامپئو در واکنش به بیانیه وزیران خارجه عرب در نشست فوق‌العاده‌شان در روز دوشنبه در قاهره بود که با تصمیم آمریکا درباره غیرقانونی بودن شهرک‌سازی‌ها و مغایرت نداشتن آن با قانون بین‌الملل مخالفت کردند.

وزیران خارجه عرب در بیانیه پایان خود که درباره تصمیم اخیر آمریکا درباره شهرک‌سازی‌ها برگزار شد، ضمن محکوم کردن این تصمیم آن را کاملا باطل و ملغی دانستند که هیچ وجاهت قانونی ندارد. این وزیران همچنین این تصمیم را نقض صریح منشور و قطعنامه‌های سازمان ملل خواندند.

پامپئو ۱۸ نوامبر جاری اعلام کرد، شهرک‌سازی‌ها در کرانه باختری قانونی است در حالی که شورای امنیت به دلیل اینکه این شهرک‌سازی‌ها در خاک فلسطین صورت گرفته‌ آنها را غیرقانونی می‌داند.