۰ نفر

دیپلمات آمریکایی:

با روابط تجاری ارمنستان با ایران مشکلی نداریم

۲۸ آبان ۱۳۹۸، ۰:۰۹
کد خبر: 395551
با روابط تجاری ارمنستان با ایران مشکلی نداریم

در حالی‌که وزارت خزانه داری آمریکا دو شرکت ارمنستانی را به خاطر تجارت با ایران در فهرست تحریم‌ها قرار داده، یک دیپلمات آمریکایی گفت که کشورش با روابط تجاری ارمنستان با ایران مشکلی ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان در گفت‌وگو با یک رسانه ارمنستانی به تشریح مواضع واشنگتن در خصوص روابط ارمنستان با ایران به ویژه همکاری در زمینه انرژی پرداخت.

به نوشته وبگاه «آراوت»، «لین تریسی» سفیر آمریکا در جمهوری ارمنستان اخبار منتشر شده مبنی بر اختلاف آمریکا با ارمنستان بابت همکاری این کشور با ایران در بخش انرژی انرژی و گاز را رد کرد.

سفیر آمریکا در ارمنستان گفته است که واشنگتن متوجه است که ایران یکی از تنها دو مرز باز ارمنستان است. به گفته وی واشنگتن عمق روابط اقتصادی بین ارمنستان با ایران را درک می‌کند.

ارمنستان به دلیل اختلاف با ترکیه و آذربایجان تنها دو مرز باز دارد، یکی با ایران و یکی با گرجستان و به همین دلیل مجبور است تجارت زمینی خود را از طریق این دو کشور انجام دهد. 

این دیپلمات آمریکایی در ادامه این گفت‌وگو با ادعای این‌که ایالات متحده نگران روابط تجاری مشروع بین کشورها نیست، به اتهام‌زنی علیه ایران پرداخت.

 سفیر آمریکا در ارمنستان در حالی مدعی شد که روابط تجاری ایران و ارمنستان یک روابط دوجانبه است و آمریکا با آن هیچ مشکلی ندارد، از پاسخ  به سئوالی در زمینه پرونده دو شرکت ارمنی که در حوزه تجارت با ایران همکاری می‌کردند، اما در فهرست تحریم وزارت خزانه داری آمریکا قرار گرفتند، امتناع ورزید.

 به نوشته این وبگاه، سفیر آمریکا در این گفت‌و‌گو به وضوح گفت که سیاست کشورش در قبال ایران به ویژه در رابطه با تحریم‌ها، هدف قرار دادن بخش ویژه‌ای از اقتصاد ایران است، اما روابط تجاری ارمنستان و ایران کاملا جدا از این مسئله است.

اخیرا نیز یک نماینده مجلس ارمنستان  حاضر در نشست «مجمع پارلمانی ناتو» از تحریم‌های چهل ساله کشورهای غربی علیه ایران انتقاد کرده بود.