۰ نفر

شش نکته درباره حضور رییس‌جمهور آمریکا در توییتر

۲۷ آبان ۱۳۹۸، ۶:۱۰
کد خبر: 395326
شش نکته درباره حضور رییس‌جمهور آمریکا در توییتر

روزنامه «نیویورک‌تایمز» به تازگی اعلام کرده که دونالد ترامپ در سی و سه ماه گذشته، یازده‌هزار توییت منتشر کرده؛ توییت‌هایی که معمولا خط و نشان کشیدن برای همه است؛ از صاحب‌منصبان جهانی تا رسانه‌ها.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از اعتماد، حضور ترامپ در توییتر حالا دیگر برای اهالی این شبکه اجتماعی عادی شده، اما رییس‌جمهور امریکا همچنان به این حضور عادت نکرده و توییتر همچنان برای او یک رسانه مجازی است که شبیه به یک اسبا‌ب‌بازی برای دیده شدن به او کمک می‌کند. سایت خبرآنلاین با ترجمه گزارش «نیویورک‌تایمز» در گزارشی به شش نکته درباره ترامپ و حضورش در توییتر اشاره کرده. آنچه در ادامه می‌خوانید منتخبی از این گزارش است.

1. کالین کانوی مشاور ارشد کاخ سفید در گفت‌وگویی به نیویورک‌تایمز گفته است که ترامپ همان‌قدر به توییتر نیاز دارد که ما به غذا احتیاج داریم. اما شخص ترامپ این روند را این‌طور توصیف کرده: «ضربه‌ای می‌زنم و در عرض دو دقیقه خبر فوری درست می‌شود.» برخلاف نظرات کارشناسان بسیار، او البته معتقد نیست که شبکه‌های اجتماعی به رییس‌جمهور شدنش کمک کرده‌اند. در تیرماه امسال ترامپ پیش از شرکت در نشست شبکه‌های اجتماعی که در کاخ سفید برگزار می‌شد، نوشت که معتقد است بدون کمک شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانسته رییس‌جمهور شود.

2. اولین‌بار ترامپ در سال 2009 وارد توییتر شد و از سال 2012 به بعد شروع به نوشتن توییت‌های سیاسی و حمله به چهره‌های ایالات متحده کرد. او مدام اوباما و دولت او را مورد انتقاد قرار می‌داد و به سیاست‌های آنها به‌ویژه در مورد خاورمیانه انتقاد می‌کرد. سال گذشته رومانا کریس پژوهشی در مورد توییت‌های ترامپ انجام داد که در آن به این نتیجه رسیده بود که رییس‌جمهور امریکا با مخاطب قرار دادن «مردم»، از آنها دسته‌هایی همگون در مقابل رقبایش را دارد. او تلاش کرده از ادبیاتی استفاده کند که مردم را خودی و سیاستمداران داخلی و برخی رهبران خارجی را بیگانه از مردم نشان دهد. 3. بر اساس گزارش نیویورک‌تایمز اولین پیام توییتری ترامپ در روز تحلیف او از این قرار است: «امروز شروع می‌شود! ساعت یازده همه شما را برای مراسم سوگند می‌بینم. این جنبش ادامه دارد، کار تازه راه افتاده.» درست سه روز بعد از این توییت او مستقیما به مخالفانش که به خیابان‌ها آمده بودند، حمله کرد و نوشت: «اعتراضات دیروز را دیدم اما فکر می‌کنم همین تازگی‌ها انتخابات برگزار کردیم. این آدم‌ها چرا رای ندادند؟ سلبریتی‌ها خیلی به جنبش ضربه می‌زنند.» او در این زمان خودش را رهبر جنبش «اول امریکا» می‌دانست و از همکاری سلبریتی‌ها با مردم ناراضی که به خیابان‌ها آمده بودند، عصبانی بود. این اولین حمله ترامپ بعد از ورود به کاخ سفید و به گروهی از افراد از طریق حساب توییترش بود و تا امروز این حملات ادامه دارد. هرچقدر که رییس‌جمهور امریکا از دست بقیه افراد و رسانه‌ها ناراضی است، از خودش خوشش می‌آید. او در سه سال گذشته 2026 توییت در ستایش خودش نوشته است. او که البته گاهی هم اطرافیانش را در همان توییتر مورد محبت و لطف قرار می‌دهد، بیشتر از هر کسی به خودش علاقه‌مند است. 4. ترامپ مدعی شده که توییتر در میزان لایک‌های او دست می‌برد. او می‌گوید که وقتی توییت «زیبایی» را منتشر می‌کند ارقام و اعداد دستکاری می‌شوند. این در حالی است که حتی وقتی او نوشت: «ممکن است کره شمالی از روی کره زمین حذف شود» باز هم توییتر با وجود درخواست‌های زیادی که وجود داشت حاضر به حذف آن توییت نشد؛ خوب است بدانیم که این سیاست فقط در مورد ترامپ صدق می‌کند و توییتر سابقه حذف توییت‌های دیگر را دارد. این شبکه اجتماعی علت حذف نشدن آن توییت را ارزش خبری‌اش اعلام کرده بود. اما توییتر بر سر کپی رایت با کسی شوخی ندارد و وقتی ترامپ یک ویدیو تبلیغاتی را پست کرده بود که موسیقی متن فیلم «شوالیه در تاریکی» را داشت، دست به حذف آن زد.