۰ نفر

دستیار سابق ترامپ گناهکار شناخته شد

۲۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰
کد خبر: 394851
دستیار سابق ترامپ گناهکار شناخته شد

دادگاه فدرال واشنگتن از اعلام کرد دستیار سابق رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل کارشکنی در روند رسیدگی قضائی و همچنین دروغ گفتن به کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا گناهکار شناخته شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از  تسنیم، «راجر استون» دستیار سابق و دوست قدیمی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل کارشکنی در روند رسیدگی قضائی در جریان تحقیقات کنگره درباره دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ریاست‌ جمهوری سال 2016 آمریکا و همچنین دروغ گفتن به کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا در این خصوص، گناهکار شناخته شد.

راجر استون در تمامی هفت پرونده‌ای که علیه وی در دادگاه فدرال واشنگتن در جریان است، گناهکار شناخته شده است. بر اساس گزارش دادگاه فدرال واشنگتن، وی در 5 مورد به کنگره دروغ گفته، یک بار  برای تغییر یا جلوگیری از شهادت شاهدان احتمالی تلاش کرده و یک بار هم در روند رسیدگی کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا به پرونده‌ها کارشکنی کرده است.

دادستان‌هایی که به پرونده‌های راجر استون رسیدگی کرده‌اند، می‌گویند او تلاش کرده تحقیقات کمیته قضائی مجلس نمایندگان آمریکا را عقیم بگذارد زیرا روشن شدن واقعیت هم برای ترامپ و هم برای ستاد انتخاباتی وی «وحشتناک» به نظر می‌رسیده است.

وزارت دادگستری آمریکا در اواسط ماه آوریل (اواخر فروردین) گزارش تحقیقات «رابرت مولر» بازرس ویژه پرونده تبانی ادعایی تیم انتخاباتی دونالد ترامپ با روسیه در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال 2016 را منتشر کرد، اما کلمات و عبارات متعددی در این گزارش به دلایل مختلف لاک‌گیری شده بود.

رابرت مولر در گزارش خود اعلام کرد که ادعای تبانی تیم انتخاباتی ترامپ با روس‌ها به اثبات نرسیده است؛ با این حال وی عملاً قضاوت در مورد اتهام دیگر وارد شده به ترامپ یعنی اخلال در روند قضائی را به کنگره محول کرده است.

حزب دموکرات آمریکا پیش از این از وزارت دادگستری این کشور خواسته بود نسخه کامل این گزارش به همراه اسنادی را که رابرت مولر به آن استناد کرده در اختیار کنگره آمریکا قرار دهد.