۰ نفر

مرکل خواهان مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی شد

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۳:۳۲
کد خبر: 393340
مرکل خواهان مبارزه با نژادپرستی و یهودستیزی شد

صدراعظم آلمان در سالروز فروپاشی دیوار برلین خواهان مقابله با نفرت‌پراکنی، نژادپرستی و یهودستیزی شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان امروز(شنبه) در مراسم رسمی سی‌امین سالروز فروپاشی دیوار برلین گفت: امروز که نهم نوامبر است یک روز سرنوشت‌ساز در تاریخ آلمان است. امروز قربانیان کشتارهای ۱۹۳۸ و جنایت‌های ضد یهودی در آلمان را که شب۹ و ۱۰ نوامبر انجام شد یاد می‌کنیم. رخدادهای ۹ نوامبر نشان می دهد که ما باید با نفرت‌پراکنی، نژادپرستی و یهودستیزی با درایت مقابله کنیم. همچنین این روز به ما می‌اموزد که برای حمایت از آزادی، دموکراسی، کرامت انسانی و نظام قانونی تلاش کنیم.

وی از شهروندان خواست که به کسی اجازه ندهند همت و عزم و اراده آن‌ها را درهم بشکند.

آنگلا مرکل همچنین در جریان مراسم در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ممکن است بیش از ۵۰ سال طول بکشد تا روند اتحاد بین آلمان شرقی و غربی به اتمام برسد.

وی افزود: «در بعضی مسائل، مثلا اینکه اعتقاد بر این بود که همه چیز در شرق و غرب یکسان خواهد بود، امروزه می بینیم که تحققش احتمالاً نیم قرن یا بیشتر طول خواهد کشید».

به گفته آنگلا مرکل، فروپاشی دیوار برلین نباید بهانه‌ای برای توقف مبارزات آزادیخواهانه باشد: «ما می‌خواهیم اطمینان حاصل کنیم که هیچ دیوار دیگری مردم را مجدداً جدا نخواهد کرد». او افزود: «این ثابت می کند که هیچ دیواری آنقدر بلند و قوی نیست که نتوانیم آن را بشکنیم».

فرو ریختن دیوار برلین یکی از مهم‌ترین حوادث تاریخی آلمان و جهان در عصر معاصر به شمار می‌آید. از سال ۱۹۶۱ تا ۱۹۸۹ دیوار برلین نه تنها یک شهر، بلکه جهان را به دو بخش تقسیم کرده بود. این دیوار در ۲۸ سالگی اش پس از اعتراضات گسترده آلمانی ها تخریب گردید.