۰ نفر

روانپزشکان علیه سلامت روانی ترامپ در کنگره شهادت می‌دهند

۱۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۰:۱۷
کد خبر: 393318
روانپزشکان علیه سلامت روانی ترامپ در کنگره شهادت می‌دهند

همزمان با فرایند استیضاح ترامپ، گروهی از روانپزشکان آمریکایی قرار است درباره خطر سلامت روانی رئیس جمهور آمریکا شهادت دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، هفته آینده گروهی از روانپزشکان آمریکایی قرار است در خلال فرایند استیضاح ترامپ در مجلس نمایندگان آمریکا شهادت دهند.

گفته شده این گروه از روانپزشکان قرار است تا درباره سلامت عقلی ترامپ شهادت دهند و اعلام کنند که وضعیت سلامت عقلی او برای انجام کارهای مربوط به ریاست جمهوری نامناسب و خطرناک است.

یک روانپزشک دانشگاه ییل در این ارتباط گفته است که بررسی جوانب سلامت روانی رئیس جمهور آمریکا در جریان فرایند استیضاح او بسیار ضروری و حیاتی است، چون طی دو سال و نیم گذشته در مورد بی ثباتی روانی رئیس جمهور آمریکا بسیار نگران بوده‌ایم و تقریبا همه آن چه قبلا گفتیم، درست از آب درآمده است.

این گروه از روانپزشکان، اظهارات و شهادت خود را علیه ترامپ، با توجه به جوانب ظاهری، توئیت‌ها، مصاحبه‌ها و همچنین گزارش ۴۴۸ صفحه‌ای رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده دخالت انتخاباتی روسیه اعلام خواهند کرد و نتیجه گرفته‌اند که ترامپ فاقد حداقل‌های روانی لازم برای انجام وظایف ریاست جمهوری است.

مجلس نمایندگان آمریکا کمتر از ده روز پیش با تصویب روند استیضاح دونالد ترامپ امکان تحقیقات برای استیضاح رئیس جمهور آمریکا را میسر ساخت.

این قطعنامه با ۲۳۲ رأی موافق مقابل ۱۹۶ رأی مخالف به تصویب رسید.

روند تحقیقات مجلس نمایندگان در مورد این‌که آیا رئیس‌جمهوری باید استیضاح شود یا نه، به مکالمه تلفنی ترامپ با ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین باز می‌گردد.

 در جریان آن مکالمه دونالد ترامپ از همتای اوکراینی خود خواسته بود تا «لطفی بکند» و در مورد جوبایدن، از نامزدهای اصلی حزب دموکرات برای رقابت در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰، و پسرش، که عضو هیئت مدیره یک شرکت نفت و گاز در اوکراین بود، تحقیق کند و اعطای یک کمک نظامی ۴۰۰ میلیون دلاری آمریکا به اوکراین را منوط به انجام تحقیق مورد نظر خود کرده بود.

با این حال در واکنش به روند استیضاح، دونالد ترامپ تحقیقات را «قلابی» توصیف کرده و بارها تاکید کرده هیچ عمل نادرست و خلافی از او سرنزده‌است.