۰ نفر

مبادلات تجاری چین و آمریکا 67میلیارد دلار کاهش یافت

۱۶ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 392863
مبادلات تجاری چین و آمریکا 67میلیارد دلار کاهش یافت

مبادلات تجاری چین و آمریکا به واسطه جنگ تجاری دو کشور در سال جاری 67 میلیارد دلار کاهش یافت که آنکتاد آن را جنگ باخت باخت توصیف کرده است.

به گزارش راشاتودی، تجارت بین دو اقتصاد بزرگ جهان یعنی چین و آمریکا در 9 ماهه نخست امسال با کاهش بسیار جدی مواجه شد که عمده دلیل آن جنگ تجاری بین دو کشور است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس این گزارش، میزان واردات آمریکا از چین طی این مدت با 53 میلیارد دلار کاهش در محدوده 342 میلیارد دلار ایستاد.

در ماه سپتامبر، آمریکا تنها 40 میلیارد دلار کالا از چین وارد کرده که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 48 میلیارد دلار بوده است.

این گزارش می‌نویسد: صادرات آمریکا به چین هم با کاهش جدی مواجه شده است و به 78.7 میلیارد دلار رسیده، در حالی که این رقم سال گذشته 93.3 میلیارد دلار بوده است.

همچنین کسری تجاری با چین نیز از رقم 302 میلیارد دلار به 263 میلیارد دلار در 9 ماهه نخست سال 2018 رسیده است.

گزارش جدید از ایالت متحده نشان می‌دهد که اقتصاد هر دو کشور در جریان این جنگ تجاری آسیب دیده‌اند.

رئیس آنکتاد (کنفرانس سازمان ملل متحد در توسعه و تجارت)، اعلام کرد: جنگ تجاری باخت ـ باخت چین و آمریکا نه‌تنها ضررهای جبران‌ناپذیری برای این دو کشور داشته، بلکه پایداری اقتصاد جهانی و رشد اقتصادی آینده جهان را نیز تهدید کرده است. تنش‌های تجاری بین دو کشور بیش از یک سال است ادامه دارد و نتیجه آن تعرفه‌های چندین‌باره و متقابل از سوی دو کشور بوده است. هر دو کشور تلاش کرده که در چند هفته گذشته به این جنگ تجاری خاتمه دهد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شی جین پینگ، همتای چینی‌اش، در آینده‌ای نزدیک دیدار میکنند و در باره توافق تجاری احتمالی فاز یک مذاکرات بحث خواهند کرد.