۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

محدودیت‌های جدید برای تاکسی‌های اینترنتی در نیویورک/ حداقل دستمزد به ساعتی 17دلار رسید

۱۴ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۴۹
کد خبر: 392514
محدودیت‌های جدید برای تاکسی‌های اینترنتی در نیویورک/ حداقل دستمزد به ساعتی 17دلار رسید

تلاش تاکسی اینترنتی اوبر برای جلوگیری از طرح محدودیت تردد خودرو که توسط شورای شهر نیویورک ارئه شد، بی‌ثمر ماند.

اقتصادآنلاینمهسا نجاتی؛ درخواست اوبر برای ممانعت از محدود کردن تردد تعداد وسایل نقلیه مجاز خود در خیابان‌های شهر نیویورک رد شده است. گفتنی است که شورای شهر نیویورک برای نخستین بار، قانون محدودسازی تردد تاکسی‌های اینترنتی را در ماه آگوست 2018 تصویب کرده و در ماه ژوئن آن را به صورت نامحدود تمدید کرد. شهردار این ایالت، در آن زمان اعلام کرد که این اقدام در راستای جلوگیری از ازدحام و همچنین بالا رفتن سطح دستمزدها صورت گرفته است.

قابل ذکر است که اخیرا به این طرح، همچنین محدودیت تعداد تردد خودروهای خالی، در سطح خیابان‌های منهتن نیز افزوده شده است. به دنبال این قانون، ممکن است تعداد تاکسی‌های در حال تردد در این منطقه به 31 درصد کاهش پیدا کند. طرح محدودیت تردد در ساعات 6 صبح تا 11 شب در طول روزهای هفته، و از 8 صبح تا 11 شب برای روزهای پایان هفته در نظر گرفته شده است.

میزان تردد تاکسی‌های اینترنتی نیویورک تا ماه فوریه 2020، باید به 36 درصد و تا ماه  آگوست همین سال باید به 31 درصد کاهش پیدا کند. در غیر این صورت، این شرکت‌ها با مجازات سختی همچون توقیف شدن و همچنین ابطال مجوز شرکت برای فعالیت در نیویورک مواجه خواهند شد.

شرکت تاکسی اینترنتی اوبر در ماه سپتامبر، و لیفت در ماه اکتبر، با این دلیل که طرح محدودیت تردد خودروهای شرکت سبب تهدید کسب و کار آنها خواهد شد، از شورای شهر نیویورک شکایت کرد.

سخنگوی اوبر پس ازاعلام این طرح گفت: "به دنبال قوانین وضع شده توسط شهردار شهر، میزان انعطاف‌پذیری رانندگان از پیش تهدید شده بود و اکنون وضع قوانین محدودیت تردد، شرایط را بدتر خواهد کرد." "این قانون مستبدانه، از یک مدل اقتصادی معیوب استفاده کرده و در نظر نمی‌گیرد که رانندگان هنوز هم تحت تاثیر قوانین پیشین قرار گرفته‌اند."

در حال حاضر، شهرداری نیویورک، حداقل دستمزد 17.22 دلار را برای هر ساعت تضمین کرده است. به گفته دی بلازیو، شهردار نیویورک، از زمان اعلام این قانون، از تاریخ 1 فوریه تا 19 مه 2019، رانندگان در مجموع، 172 میلیون دلار درآمد مازاد کسب کرده‌اند.