۰ نفر

تحریم‌ها علیه ایران برای اتریش ارزش قانونی ندارد

۱۰ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۳۵
کد خبر: 391501
تحریم‌ها علیه ایران برای اتریش ارزش قانونی ندارد

سفیر اتریش گفت: تحریم‌هایی که از سوی آمریکا اعمال شده برای ما ارزش قانونی ندارد و ما بر این هستیم که مسیری که در برجام باز شده را بپیماییم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کریستف گراب گرامایر ظهر جمعه در نشست فعالان بخش خصوصی با رایزنان و سفرای کشورهای مختلف دنیا بیان داشت: من در خصوص ظرفیت‌های داخل استان کرمان شنیده بودم و در خصوص مشکلات هم شنیده بودم که امیدوارم به زودی مشکل حل و راه‌های ارتباطی باز شود.

وی افزود: مشکلاتی بر سر راه مراودات تجاری ایران و اتریش وجود دارد که امیدواریم به زودی این مشکلات را از سر راه برداریم.

سفیر اتریش گفت: اتریش میزبانی بخشی از فرآیند تفاهمنامه برجام را بر عهده داشت و پیرامون بسیاری از مشکلات آگاهی داشت اما معتقدم می‌توان با راه حل مسالمت آمیز این مشکلات را از پیش رو بر داشت.

گرامایر تصریح کرد: تحریم‌هایی که از سمت آمریکا اعمال شده برای ما ارزش قانونی ندارد لذا ما بر این هستیم مسیری که در برجام برای ما باز شده را بپیماییم.

وی یادآور شد: این تحریم‌ها و مشکلات را باید نادیده بگیریم همانطور که در زمان اثاث‌کشی وسایل را از بیرون به داخل خانه می‌آوریم این مشکلات را باید حل کنیم.

سفیر اتریش گفت: یکسری مراودات تجاری بین ایران و اتریش بود که امیدواریم این سفر به مراودات بیشتر و تعاملات بیشتر بیانجامد.

وی افزود: باید مشکلات را هر چه زودتر مرتفع کنیم تا زودتر مراودات بین ایران و اتریش را داشته باشیم.

در این نشست همچنین کیم چول سفیر کره شمالی گفت: رابطه کره شمالی با ایران بسیار نزدیک است ما خواهان توسعه اقتصادی بوده‌ایم و برای توسعه ارزش قائلیم.