۰ نفر

آمریکا الان چند نفر نیروی نظامی در سوریه دارد؟

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۱۷
کد خبر: 391297
آمریکا الان چند نفر نیروی نظامی در سوریه دارد؟

روزنامه "نیویورک تایمز" امروز (پنجشنبه) نوشت: بعد از دستور "دونالد ترامپ" برای خروج سربازان آمریکایی از سوریه، ۹۰۰ نیروی نظامی این کشور همچنان در سوریه خواهند ماند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، این روزنامه نوشت، ۹۰۰ نیروی نظامی آمریکا در حالی در سوریه باقی خواهند ماند که به دستور رئیس جمهوری تعدادی از نیروهای آمریکا از این کشور خارج شدند، ولی دوباره بازگشتند.

ترامپ در ماه اکتبر (مهر) اعلام کرد: روند خروج نیروهای آمریکا از شمال سوریه آغاز شده است. "مارک اسپر" وزیر دفاع آمرکا نیز بعدا تایید کرد که واشنگتن یک هزار سرباز دیگر را از سوریه خارج خواهد کرد.

رسانه های آمریکایی همچنین در هفته گذشته اعلام کردند که ۵۰۰ نفر از یک هزار سرباز آمریکا در هفته های گذشته از سوریه خارج شده اند و روند خروج نیروهای نظامی ادامه دارد تا تعداد آنان به ۲۵۰ نفر برسد.

به رغم انتشار مطالب کاهش نیروهای نظامی آمریکا در سوریه، روزنامه نیویورک تایمز مدعی شد، با توجه به تصمیم بازگشت نیروهای آمریکا به استان "دیرالزور" و حضور نفربرهای زرهی ارتش این کشور برای ادامه اشغال میادین نفتی سوریه، تعداد سربازان آمریکا در این کشور به ۹۰۰ نفر خواهد رسید.  

به گزارش نیویورک تایمز، به دنبال عملیات کشته شدن "ابوبکر البغدادی" سرکرده گروه تروریستی "داعش"، در صورت فعالیت مجدد این گروه تروریستی، شمار نیروهای آمریکایی در سوریه از ۹۰۰ نفر فراتر خواهد رفت.