۰ نفر

نگرانی وزیر سابق صهیونیست از اقدامات ترامپ

۹ آبان ۱۳۹۸، ۱:۲۶
کد خبر: 391167
نگرانی وزیر سابق صهیونیست از اقدامات ترامپ

وزیر سابق رژیم صهیونیستی با اشاره به تصمیمات اخیر رئیس‌جمهور آمریکا در غرب آسیا، از این اقدامات به شدت ابراز نگرانی کرد و گفت که این رژیم چاره‌ای ندارد جز آنکه به خود اعتماد کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، یکی از وزرای سابق رژیم صهیونیستی از اقدامات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در منطقه غرب آسیا ابراز نگرانی کرد و گفت که این رژیم باید به جای تکیه به ترامپ، به خود متکی باشد.

خانم «لیمور لیفنت» از وزرای سابق  (وزیر ارتباطات) و عضو حزب لیکود به رهبری «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر فعلی رژیم صهیونیستی در یادداشتی که در روزنامه عبری «یدیعوت آحارونوت»، نوشته، می‌گوید این رژیم دلایل زیادی دارد که از تحولات منطقه غرب آسیا و نبود کسی که بتوان به آن اعتماد کرد، نگران باشد؛ به ویژه آنکه ترامپ اعلام کرد که نیروهای آمریکایی باید سوریه را ترک کنند.

او گفت که ترامپ در قبال ایران مواضع جدی‌ نداشته و این مسئله باعث می‌شود که تل‌آویو در وضعیتی «نگرانی شدید و واقعی» به سر ببرد.

وزیر سابق صهیونیست به ادعای آمریکا در کشته شدن «ابوبکر البغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش نیز اشاره کرد و گفت اگر چه این مسئله برای ترامپ در فضای داخلی آمریکا و نزد افکار عمومی نتایج مثبتی داشته باشد ولی این مسئله نمی‌تواند بسیاری از درس‌هایی را که تل‌آویو از اقدامات و حوادث اخیری که ترامپ دست به آن‌ها زده آموخته، تغییر دهد.

لیفنت نوشت، هنگامی که رئیس‌جمهور آمریکا با یک توییت «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی خود را که وفادارترین دوست اسرائیل بوده، کنار می‌گذارد، او حق دارد احساس راحتی نداشته باشد.

این وزیر صهیونیست  مدعی شد که حملات پهپادی یمن به تأسیسات نفتی آرامکو در عربستان سعودی کار ایران بوده و ترامپ به جای پاسخ به این حمله، اعلام کرد که قصد ورود به جنگ با ایران را ندارد. او می‌نویسد با دیدن چنین مواضعی از ترامپ دوباره احساس نگرانی به او دست می‌دهد.

به گزارش روزنامه رأی الیوم به نقل از یدیعوت آحارونوت، عضو حزب لیکود رژیم صهیونیستی در پایان یادداشت خود می‌نویسد به رغم اقداماتی که ترامپ برای صهیونیست‌ها انجام داده از به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت این رژیم و انتقال سفارت آمریکا به این شهر فلسطینی و به رسمیت شناختن جولان اشغالی سوریه به عنوان بخشی از این رژیم، ولی رژیم اسرائیل جز خود کسی را ندارد که به آن اعتماد کند.