۰ نفر

ارزان‌ترین کشور جهان برای زندگی کجاست؟

۷ آبان ۱۳۹۸، ۱۶:۲۸
کد خبر: 390879
ارزان‌ترین کشور جهان برای زندگی کجاست؟

هزینه زندگی در برخی از کشورهای دنیا بسیار زیاد است به خصوص در شهرهای بزرگ و پایتخت آن کشورها به عنوان مثال در شهرهای سانفرانسیسکو و یا نیویورک در امریکا هزینه‌های زندگی طاقت فرسا است و این در حالی است که هزینه‌های زندگی در سایر نقاط جهان بسیار پایین‌تر است و بسیاری افراد خود را برای نقل مکان به این نقاط اماده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، هزینه های زندگی یکی از فاکتورهای اصلی انتخاب محل زندگی است و خیلی از افراد شهر یا کشوری که در آن زندگی می کنند را بر اساس هزینه های زندگی در آن جا انتخاب می کنند.

برای اینکه ارزان ترین کشورها برای زندگی را رتبه بندی کنیم باید از معیارهایی استفاده کنیم و در این گزارش از چهار معیار هزینه اجاره مسکن، قدرت خرید محلی، قیمت تمام شده کالاها برای مصرف کننده و میزان خرید و فروش مواد غذایی استفاده کردیم.

هزینه زندگی در این کشورها با هزینه های زندگی در نیویورک مقایسه شده است.

براساس این معیار ها ارزان ترین کشور برای زندگی هند است و هزینه زندگی در این کشور ۹۳ درصد کم تر از هزینه های زندگی در نیویورک است.

پس از هند کشور پاکستان قرار گرفته است به طوری که هزینه های زندگی در این کشور ۷۵ درصد کم تر از هزینه های زندگی در نیویورک است.

پس از پاکستان عربستان سعودی قرار دارد به طوری که بر اساس آمارها و اطلاعات به دست آمده هزینه های زندگی در این کشور ۵۰ درصد کم تر از هزینه های زندگی در نیویورک است.

به ترتیب سه کشور هند، پاکستان و عربستان سعودی ارزان ترین مکان ها برای زندگی هستند و سایر کشورها به ترتیب زیر در فهرست ارزان ترین مکان ها برای زندگی قرار می گیرند: