۰ نفر

عراقی‌ها خانه استاندار را آتش زدند

۴ آبان ۱۳۹۸، ۲۱:۲۸
کد خبر: 390404
عراقی‌ها خانه استاندار را آتش زدند

منزل استاندار استان «ذی‌قار» واقع در جنوب عراق در جریان اعتراضات امشب در این استان به آتش کشیده شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دور جدید تظاهرات در عراق رفته رفته از حالت اعتراضات مسالمت ‌آمیز بیرون آمده و شکل خشونت به خود گرفته است.

تظاهرات‌کنندگان ساعاتی پس از آغاز این اعتراضات که از دیروز (جمعه) آغاز شده است، اقدام به آتش زدن مقر احزاب سیاسی از جمله جنبش عصائب اهل الحق و کشتن یکی از رهبران این جنبش کردند.

حالا خبر رسیده که اغتشاش‌گران  منزل استاندار «ذی‌قار» در جنوب عراق را آتش زدند. پایگاه خبری المسله در این باره گزارش داد که منزل شخصی «عادل الدخیلی» استاندار ذی‌قار شامگاه شنبه در جریان اعتراضات به آتش کشیده شد.

در همین ارتباط، فعالان رسانه‌ای عراق خبر دادند که دو نفر از معترضان روز شنبه در شهر «الناصریه» مرکز استان ذی‌قار در جنوب عراق کشته و چند نفر هم زخمی شدند.

برخی از منابع خبری نیز گزارش دادند که بین عناصر مسلح ناشناس و نیروهای امنیتی عراق در استان بصره واقع در جنوب عراق درگیری بوجود آمده است.

دور دوم تظاهرات در شهرهای عراق که از دیروز (جمعه ۲۵ اکتبر) در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی آغاز شد، موجب کشته و زخمی شدن شمار زیادی از معترضان شد. دور نخست اعتراض‌ها که به دلیل ایام اربعین حسینی (ع) و میزبانی عراق از هزاران زائر داخلی و خارجی و پس از توافق میان معترضان و دولت متوقف شد، اول اکتبر آغاز شده بود.

در پی تداوم اعتراض‌های خونین در عراق، نیروهای امنیتی این کشور، مقررات منع آمد و شد را در هفت استان جنوبی اعمال کردند. پایگاه خبری «المعلومة» به نقل از منابع آگاه محلی نوشت: استان‌های ذی قار (ناصریه)، الدیوانیة (دیوانیه)، المثنى (سماوه)، واسط (کوت)، بابل (حله) و بصره (بصره) و کربلا‌ (کربلا) مشمول این قانون شده‌اند.