۰ نفر

فرانسه از میانجی‌گری‌ پاکستان بین عربستان سعودی و ایران استقبال کرد

۳ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۳
کد خبر: 390176
فرانسه از میانجی‌گری‌ پاکستان بین عربستان سعودی و ایران استقبال کرد

سفیر فرانسه در پاکستان جمعه از تلاش‌های اسلام‌آباد برای میانجی‌گری بین عربستان سعودی و ایران استقبال کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، سفیر فرانسه در پاکستان روز جمعه از تلاش‌های نخست‌وزیر پاکستان برای میانجی‌گری بین عربستان سعودی و ایران استقبال کرد. 

«مارک بارتی»، سفیر فرانسه گفت: «تلاش‌های نخست‌وزیر عمران خان برای میانجی‌گری بین عربستان سعودی و ایران سرانجام به برقراری ثبات در منطقه کمک خواهد کرد.»

«عمران خان»، نخست‌وزیر پاکستان روز ۲۳ مهرماه سه روز بعد از سفر به ایران راهی ریاض شده و با مقام‌های این کشور از جمله «ملک سلمان»، پادشاه عربستان سعودی دیدار کرد. 

او سه روز قبل‌تر هم برای آنچه رسانه پاکستان «میانجیگری میان ایران و عربستان» خوانده‌اند به تهران سفر کرد و با مقام‌های عالی‌رتبه ایران دیدار کرد.

این دومین سفر عمران خان به تهران بود.  نخست وزیر پاکستان اول اردیبهشت ماه سال جاری هم به ایران سفر کرد. وی همچنین در کسوت نخست وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.

عمران خان ماه گذشته پیش از سفر به نیویورک جهت شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل، به ریاض رفت. در جریان چهارمین سفر نخست وزیر پاکستان به عربستان، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی از طرف پاکستانی درخواست کرد تا برای تنش زدایی با ایران نقش آفرینی کند.