۰ نفر

مهلت ۲ ماهه آمریکا به شرکت‌ها برای تسویه قراردادهای خود با کاسکو چین

۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۲:۰۹
کد خبر: 390095
مهلت ۲ ماهه آمریکا به شرکت‌ها برای تسویه قراردادهای خود با کاسکو چین

وزارت خزانه‌داری آمریکا یک معافیت دو ماهه برای شرکت ها در نظر گرفت تا معاملات خود را با شرکت کشتیرانی کاسکوی چین متوقف کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، وزارت خزانه‌داری آمریکا در روز پنج شنبه یک معافیت دو ماهه برای شرکت ها در نظر گرفت تا معاملات خود را با شرکت کشتیرانی کاسکوی چین متوقف کنند. این شرکت ماه گذشته به اتهام حمل نفت خام ایران توسط آمریکا تحریم شد.

 طبق اطلاعیه ای از طرف  دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا ، این معافیت تا 20 دسامبر ادامه خواهد داشت و بر اساس آن شرکت ها باید معاملات خود را با شرکت کشتیرانی دالیان کاسکو پایان دهند که شامل تخلیه نفت خام غیر ایرانی می شود.

 دولت ترامپ در اواخر سپتامبر بر چهار شرکت کشتیرانی چینی از جمله واحد دالیان شرکت کاسکو به خاطر حمل و نقل عامدانه نفت خام ایران تحریم‌هایی وضع کرد.

 نگرانی در مورد تحریم ها باعث دو برابر شدن قیمت حمل و نقل نفت و گاز طبیعی مایع توسط کشتی در سراسر جهان شد.

 وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد معافیت های روز پنجشنبه به شرکت کشتیرانی دالیان کاسکو یا هر نهاد دیگری که 50 درصد یا بیش از50 درصد آن متعلق به این شرکت است، داده می شود.

 این معافیت ها اجازه هیچ گونه معامله یا فعالیت های تجاری با شرکت کشتیرانی دالیان یا شرکت مدیریت کشتیرانی چین را نمی دهد.

 طبق گفته یک منبع آگاه ،در اوایل همین ماه آمریکا به یک سوپر نفتکش متعلق به شرکت دالیان چین معافیتی موقتی برای تخلیه محموله نفتی خود داد.

 اطلاعات کشتیرانی ریفینیتیو آیکن نشان می دهد نفتکش بسیار بزرگ کاسویزدام لیک بخشی از نفت خام خود را در سنگاپور و باقی را در برونئی تخلیه کرد.  پس از تخلیه بار نفتکش ها، تحریم ها از سر گرفته خواهد شد.