۰ نفر

فارن‌پالیسی: ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است

۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۹:۵۳
کد خبر: 390001
فارن‌پالیسی: ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است

یک رسانه آمریکایی در تحلیلی با اشاره به تحولات اخیر منطقه غرب آسیا نوشته ایران در جنگ بر سر آینده خاورمیانه پیروز شده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مجله «فارن‌پالیسی» در آغاز این تحلیل، روز پنجشنبه، با اشاره به حمله ماه گذشته به تأسیسات نفت عربستان سعودی می‌نویسد: «مجموعه‌ای از موشک‌های کروز و پهپاد که روز ۱۴ سپتامبر قلبِ صنعت نفت عربستان سعودی را نشانه گرفت نشانه‌ای از حمله‌ای دقیق به پارادیم حاکم جهانی هم بود.»

فارن‌پالیسی این حملات را انعکاسی از «دنیای در حال تغییرات اساسی» دانسته که در آن چین، روسیه و قدرت‌های منطقه‌ای نظیر ایران به دنبال از بین بردن هژمونی نظامی آمریکا هستند. 

رسانه آمریکایی نوشته اهمیت تاریخی تحولات خاورمیانه در یک مصاحبه اخیر از سردار قاسم سلیمانی، فرمانده کل نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران آشکار شد. 

فارن‌پالیسی نوشته سردار سلیمانی در این مصاحبه به تشریح شرایط منطقه که منجر به جنگ حزب‌الله و اسرائیل در سال ۲۰۰۶ شد، پرداخت. سردار سلیمانی در این مصاحبه به سخنان «کاندولیزا رایس»، وزیر خارجه اسبق آمریکا اشاره کرد که درگیری حزب‌الله و اسرائیل را نشانه‌های تولد «یک خاورمیانه جدید» دانسته بود. 

رسانه آمریکایی نوشته است: «همانند سال ۲۰۰۶، دنیا یک بار دیگر در حال مشاهده نشانه‌های تولد خاورمیانه‌ای جدید، البته با ماهیتی بسیار متفاوت نسبت به آن چیزی است که رایس تصور می‌کرد.»

فارن‌پالیسی نوشته است: «در یک دهه و نیم گذشته، جنگ‌های راه‌اندازی‌َده از سوی واشنگتن و متحدانش علیه جبهه تحت رهبری ایران همه ناموفق از آب درآمده‌اند. حزب‌الله، در سال ۲۰۰۶ اسرائیل را به بن‌بستی خونین کشاند. نفوذ ایران در عراق تثبیت شده است. ایران و متحدانش در جنگ سوریه پیروز شده‌اند. علاوه بر این، کارزار فشار حداکثری دولت ترامپ نتوانسته است ایران را به زانو درآورد.»