۰ نفر

دفاع موگرینی از برجام در روز سازمان ملل

۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۰۲
کد خبر: 389965
 دفاع موگرینی از برجام در روز سازمان ملل

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت: به مراقبت از دستاورد‌های دیپلماسی مانند توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، فدریکا موگرینی,​ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در روز سازمان ملل بار دیگر اعلام کرد اروپا همچنان به دفاع از توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهد.

در بیانیه‌ای که دفتر موگرینی به مناسبت روز سازمان ملل منتشر کرد آمده است: در بیست و چهارم اکتبر، بنیان اولین طرح بین المللی در تاریخ برداشته شد که سازمان ملل بود. در چنین روزی در ۱۹۴۵، منشور سازمان ملل اجرایی شد و از آن زمان به این سو، این سازمان در تلاش برای اجرای صلح و حفظ حقوق انسانی بود که اهداف مشترک اتحادیه اروپا نیز به شمار می‌آیند. به عنوان یکی از مدافعان سرسخت چند جانبه گرایی به عنوان بهترین راه برای حل و فصل بحران ها، ​ اتحادیه اروپا همکاری نزدیکی با سازمان ملل در همه حوزه‌های جهانی کرده است که بیش از صد و هفتاد کشور را در بر می‌گیرد.

وی افزود: ما به مراقبت از دستاورد‌های دیپلماسی مانند توافق هسته‌ای با ایران ادامه می‌دهیم و تلاش می‌کنیم مشارکت چند جانبه را در کنار بروز مسائل جهانی در بخش‌های فناوری، دیجیتالی شدن و هوش مصنوعی پیش ببریم.

موگرینی گفت: ما در اتحادیه اروپا به سرمایه گذاری روی نظام سازمان مللی موثر و نیز برنامه‌های اصلی سازمان ملل در حمایت از اجرای کامل اصلاحات سازمان ملل که دبیر کل آن را پیش می‌برد، ادامه می‌دهیم، زیرا باور داریم که قوانین بین المللی و سازمان‌های جهانی تضمینی برای هر یک از ماست.