۰ نفر

وزیر امور خارجه:

چندجانبه گرایی از سوی آمریکا به شدت در معرض خطر است

۱ آبان ۱۳۹۸، ۱:۳۳
کد خبر: 389543
چندجانبه گرایی از سوی آمریکا به شدت در معرض خطر است

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت : در حال حاضر چند جانبه گرایی از سوی آمریکا به شدت در معرض خطر است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، ظریف سه شنبه شب در حین ورود به باکو در گفت و گو با خبرنگاران در فرودگاه بین المللی پایتخت جمهوری آذربایجان با اشاره به اینکه فردا (چهارشنبه) و قبل از اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، جلسه وزرای خارجه این کشورها در باکو برگزار می شود، افزود: بیشتر تمرکز ما بر روی چندجانبه گرایی است و علت اصلی این جنبش تقویت چندجانبه گرایی خواهد بود.

وی گفت: لازم است کشورها مبنای دیپلماسی و مبنای چندجانبه گرایی را مورد توجه قرار دهند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: از طرف دیگری هم اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد فرصتی را فراهم می کند تا دیدارهای در حاشیه این اجلاس با مقامات مختلف داشته باشیم که از این فرصت هم استفاده خواهد شد.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران سه شنبه شب برای شرکت در جلسه وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد وارد باکو شد.

باکو پایتخت جمهوری آذربایجان روزهای ۲۵ و ۲۶ اکتبر (برابر ۳ و ۴ آبان ماه) میزبان هیجدهمین اجلاس سران و نخست وزیران کشورهای عضو جنبش عدم تعهد خواهد بود و قبل از این اجلاس، جلسه وزیران امور خارجه این کشورها در روزهای اول و دوم آبان برگزار خواهد شد.

در جلسه وزیران امورخارجه سند نهایی و اعلامیه مشترک اجلاس سران بازنگری و نیز برخی مسایل منطقه ای و بین المللی از جمله بحرانها و مناقشات موجود در نقاط مختلف جهان بررسی می شود.

قبل از اجلاس وزیران امورخارجه کشورهای عضو جنبش عدم تعهد، نشست کارشناسان ارشد این کشورها با هدف بررسی مقدمات اجلاس سران در روزهای ۲۹ و ۳۰ مهر ماه جاری در باکو برگزار شد.