۰ نفر

پامپئو: با وزیر خارجه ژاپن درباره ایران گفت‌وگو کردم

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۲۰:۵۹
کد خبر: 389508
پامپئو: با وزیر خارجه ژاپن درباره ایران گفت‌وگو کردم

وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه در پیامی در توئیتر خبر داد که تلفنی با وزیر امور خارجه ژاپن درباره ایران گفت‌وگو کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس،‌ «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه خبر داد که تلفنی با «توشیمیتشو موتگی» وزیر امور خارجه ژاپن گفت‌وگو کرده است.

وی در پیام توئیتری نوشت: «امروز گفت‌وگوی خوبی با موتگی در خصوص هماهنگی درباره ایران داشتم. ژاپن همپیمان قدرتمند و ماندگار ماست و ما به همکاری تنگاتنگ با این کشور درباره موضوعات منطقه‌ای و جهانی ادامه خواهیم داد.»

موتگی اوایل مهرماه در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران دیدار داشت و در این دیدار تاکید کرد که توکیو تمام تلاش خود را برای تثبیت اوضاع در منطقه غرب آسیا به کار خواهد بست.

از زمان آغاز تنش‌زایی دولت واشنگتن با تهران در پی خروج از توافق هسته‌ای و احیای تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران، توکیو تلاش کرده تا به عنوان میانجی بین دو کشور عمل کند و واسطه مذاکرات دوجانبه شود.

«حسن روحانی» رئیس جمهور ایران نیز در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن دیدار داشت.

رئیس جمهور ایران در این دیدار از تلاش های دولت ژاپن برای حفظ و تداوم اجرای برجام تشکر و بر حفظ و توسعه روابط دوجانبه در همه زمینه ها و به ویژه روابط اقتصادی تاکید کرد.

نخست وزیر ژاپن نیز در این دیدار گفت: توکیو به حمایت از توافقنامه هسته ای ایران ادامه خواهد داد.