۰ نفر

نیمی از بانک‌های جهان نمی‌توانند در برابر بحران دوام بیاورند

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۵۷
کد خبر: 389475
نیمی از بانک‌های جهان نمی‌توانند در برابر بحران دوام بیاورند

آمار ارائه شده از سوی مؤسسه مشاوره‌ای مک‌کنزی نشان می‌دهد که تعداد قابل توجهی از بانک‌های کشورهای جهان توانایی مقابله با بحران‌های اقتصادی را ندارد.

به گزارش راشاتودی، بر اساس نتایج نظرسنجی جدید مؤسسه مشاوره‌ای مک‌کنزی تعداد قابل توجهی از بانک‌های جهان توانایی مواجه شدن با بحران‌های اقتصادی را ندارند چرا که میزان درآمد آنها همگام با هزینه‌ها بالا نمی‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این مطالعه که با در نظر گرفتن هزار بانک در کشورهای توسعه یافته و در حال توسعه انجام شده نشان می‌دهد تنها یک سوم از بانک‌های مورد مطالعه توانسته‌اند بازگشت سرمایه‌ی مناسبی داشته باشند. 

در گزارش این مؤسسه آمده حدود 35 درصد از بانک‌های جهان هم در بازارهای نامناسب فعالیت می‌کنند و هم در مقیاسی کوچکتر از مقیاس واقعی خود کار می‌کنند.

مک‌کنزی در گزارش خود می‌افزاید: برای نجات از بحران‌های اقتصادی در صورتی که باز طراحی ساختار این بانک‌ها صرفه اقتصادی نداشته باشد تنها راه برون رفت آنها از بحران ادغام شدن با بانک‌های دیگر است.

در این گزارش آمده است: در شرایط کنونی میزان آمادگی بانک‌ها برای رویارویی با بحران‌های اقتصادی و کاهش سود در مقایسه با سال 2007 و پیش از رکورد بزرگ اروپایی کمتر است.