۰ نفر

این کشور بیشترین ثروتمندان دنیا را دارد

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۴:۴۲
کد خبر: 389423
این کشور بیشترین ثروتمندان دنیا را دارد

بانک " کردیت سوئیس" در گزارشی اعلام کرد برای نخستین بار شمار ثروتمندان چینی از رقبای آمریکایی بیشتر شده است.

به گزارش رویترز، بانک کردیت سوئیس در گزارش جدید خود از ۱۰ درصد جمعیت ثروتمند جهان اعلام کرد که از این تعداد، ۱۰ میلیون نفر در چین و ۹.۹ میلیون نفر در آمریکا زندگی می‌کنند. این برای نخستین بار از زمان انتشار این گزارش سالانه است که شمار دهک نخست ثروتی چین از آمریکا پیش می گیرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، نانت هلشر فایدر، مدیر مرکز مطالعات اقتصادی بانک یو بی اس در همین رابطه گفت: با وجود اختلافات تجاری بین آمریکا و چین در دوازده ماه اخیر، هر دو کشور دارای عملکرد خوبی در زمینه ثروت بوده اند و طی این مدت ۳.۸ تریلیون دلار به ثروت ثروتمندان چینی و ۱.۹ دلار دلار به ثروت ثروتمندان آمریکایی افزوده شده است. طبق یافته های این گزارش در حال حاضر ۱۵۸.۳ تریلیون دلار ثروت در اختیار ۱۰ درصد ثروتمند جهان قرار دارد.

از سال گذشته شمار افراد ثروتمند جهان ۱.۱ میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. بیشترین کاهش در استرالیا، انگلیس و ترکیه و بیشترین افزایش در آمریکا و چین مشاهده شده است. در حال حاضر شمار افراد دارای ۱۰۰ میلیون دلار ثروت و بیشتر به ۴۶.۸ میلیون نفر رسیده است. هم چنین ۴۸۳۰ نفر نیز ۵۰۰ میلیون دلار یا بیشتر ثروت دارند.

بانک یو بی اس هم‌چنین پیش بینی کرده است که ثروت جهان تا پایان سال ۲۰۲۴ با ۲۷ درصد افزایش به ۴۵۹ تریلیون دلار افزایش پیدا کند. سال گذشته ثروت جهانی ۲.۶ درصد بیشتر شده بود. تا سال ۲۰۲۴ احتمالا شاهد عبور تعداد میلیونرها از ۶۴ میلیون نفر خواهیم بود.

از سوی دیگر ثروت بقیه افراد نسبت به گذشته افزایش یافته است به گونه ای که ۹۰ درصد مردم جهان مالک ۱۸ درصد ثروت جهان بوده اند که این رقم در مقایسه با ۱۰ درصد سال ۲۰۰۰ افزایش چشمگیری داشته است. این گزارش در ادامه افزوده است: در حالی که هنوز زود است بگوییم نابرابری در توزیع ثروت به پایان رسیده است، روند سال های اخیر نشان می دهد که احتمالا شاهد متعادل تر این رقم در سال های بعد خواهیم بود.