۰ نفر

هشدار ایران به سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در کشورها

۳۰ مهر ۱۳۹۸، ۳:۱۲
کد خبر: 389306
هشدار ایران به سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در کشورها

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد رسانه‌های اجتماعی را ابزار موثر در ارتباط مردم جهان دانست و در عین حال نسبت به سوء استفاده از این شبکه‌ها برای دخالت در امور داخلی کشورها هشدار داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، اسحاق آل حبیب روز دوشنبه در نشست کمیته چهارم مجمع عمومی سازمان ملل متحد، فناوری‌های اطلاعاتی و ارتباطی همچون رسانه‌های اجتماعی را ابزاری مفید و مؤثر در ارتباط مردمان با عقیده و فرهنگ‌های مختلف در سراسر جهان دانست و افزود: اما در عین حال، رسانه‌های اجتماعی می‌توانند در معرض خطر استفاده نادرست و سوء استفاده قرار گیرند.

وی ادامه داد: گزارش نادرست و اطلاعات تحریف شده، می تواند تأثیرات منفی بر کشورها و شهروندان آنها بگذارد. ما به طور قاطع چنین عملی را رد می کنیم و این موضع را بار دیگر تکرار می کنیم که استفاده از چنین فناوری‌هایی باید کاملاً با اهداف و اصول منشور سازمان ملل متحد ، حقوق بین الملل ، به ویژه اصول حاکمیت و عدم دخالت در امور داخلی دولت‌ها سازگار باشد.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد همچنین خواستار ارتقای همه ابتکارات با هدف حفظ و ترویج صلح و امنیت بین المللی شد و اضافه کرد: نمایندگی ایران بر اهمیت ارتقای ابتکاراتی همچون "جهان علیه خشونت و افراط گرایی" (WAVE) و "گفت‌وگوی تمدن‌ها" را مورد تاکید قرار داد.

آل حبیب توضیح داد: این 2 ابتکار رئیس جمهوری فعلی و سابق جمهوری اسلامی ایران در مجمع عمومی سازمان ملل متحد 68 و 53 ، به ترتیب هدف مبارزه با خشونت و افراط گرایی را که ریشه بسیاری از بلایای برخی مناطق جهان از جمله منطقه خاورمیانه است، و ابتکار دیگر بر گفت‌وگو به عنوان ابزاری قدرتمند برای درک بین ملل تمرکز دارد.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به یکجانبه گرایی آمریکا اشاره کرد و گفت: از جمله مواردی که امروزه با آن روبرو هستیم ، یکجانبه گرایی شدیدی است که بر جامعه بین المللی فشار می آورد و باعث تضعیف توافق‌های بین المللی از سوی دولت فعلی آمریکا شده است.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد افزود: استفاده از اقدامات قهریه یکجانبه مستبدانه از جمله تروریسم اقتصادی به عنوان ابزاری نامشروع سیاست خارجی، یکی از نتایج این یکجانبه گرایی تهاجمی است که به صورت فرامرزی و بر خلاف قانون اجرا می شود.

آل حبیب خاطرنشان کرد: این حق ملل را برای توسعه نقض می کند و به نقض حقوق اساسی انسانی و بشردوستانه مردم منجر می شود. ما به طور جدی نگران هستیم که ادامه یک چنین اقدامات شرم آور توسط دولت آمریکا می تواند با عواقب عظیمی برای صلح ، امنیت و توسعه بین المللی به یک وضعیت بسیار شوم در سطح بین المللی منجر شود.

وی از مرکز ارتباطات جهانی خواست در جهت افزایش آگاهی جامعه بین الملل در مورد تأثیر منفی اقدامات قهریه یکجانبه بر رشد اقتصادی و اجتماعی کشورهای هدف مشارکت کند.

معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به مساله فلسطین، گفت: جمهوری اسلامی ایران همچنان تأکید می کند که سازمان ملل متحد، مسئولیت مهمی را در قبال مساله فلسطین برعهده دارد. ایران کاملاً از افزایش آگاهی‌های بین المللی در مورد پیامدهای منفی اشغال و تحریم مردم فلسطین حمایت می کند.

آل حبیب همچنین با حمایت از چند زبانی در سازمان ملل متحد بر لزوم انتشار اسناد این سازمان به زبان فارسی هم تاکید کرد و افزود: زبان فارسی زبانی است که ده‌ها میلیون نفر در جهان با آن سخن می گویند و به طور گسترده نه تنها به عنوان ریشه فرهنگ و تمدن بزرگ مورد توجه قرار می گیرد بلکه منبع درک و همبستگی بین چندین ملت است.