۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

90درصد پناهندگان جهان در کشورهای در حال توسعه!

۲۹ مهر ۱۳۹۸، ۱۷:۱۸
کد خبر: 389194
90درصد پناهندگان جهان در کشورهای در حال توسعه!

در حال حاضر، اکثر پناهندگان سراسر جهان، در کشورهای در حال توسعه به سر می‌برند، که به دلیل عدم توانایی این کشورها برای رفع نیاز این افراد، بسیاری از آنها در شرایط نامساعد به قرار دارند.

اقتصادآنلاین - مهسا نجاتی؛ در حال حاضر، 70 میلیون پناهنده و آواره در سراسر جهان وجود دارد که بیش از هر کسی به خدمات مالی نیاز دارند. این آمار شوکه‌کننده، به بالاترین حد خود از زمان جنگ جهانی دوم رسیده است.

مسئله بدتر این است که مردم، بیش از هر زمان دیگری در حال آواره و بی‌خانمان شدن هستند و به طور متوسط، پناهندگان جهان تا یک دهه دیگر نیز از این وضعیت خارج نخواهند شد.

جالب توجه است که بر خلاف باور عموم که فکر می‌کنند بیشتر پناهندگان در کشورهای توسعه یافته هستند، باید گفت که کشورهای در حال توسعه بیشتر میزبان آنها هستند. این کشورها، به این دلیل که هنوز درگیر فراهم کردن مایحتاج شهروندان خود هستند، آمادگی تقبل مسئولیت پناهندگان را ندارند.

طبق قوانین ملی، بیشتر پناهندگان، از کارهای قانونی، آغاز کسب و کار یا دسترسی به بانک‌ها و خدمات مالی محروم هستند و به طور کلی از رفع نیازهای خود منع می‌شوند. دسترسی بهتر به امور مالی، می‌تواند بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.