۰ نفر

صندوق بین‌المللی پول هشدار داد

نزدیک شدن بدهی جهان به رکورد ۱۹تریلیون دلار

۲۸ مهر ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 388868
نزدیک شدن بدهی جهان به رکورد ۱۹تریلیون دلار

صندوق بین المللی پول هشدار می دهد اگر بدهی جهان به نوزده تریلیون دلار برسد که بسیار نزدیک است، میزان بدهی به بیشترین حد طی تاریخ انسان می رسد.

 به گزارش راشا تودی، نرخ‌های بسیار پایین بهره در سراسر جهان اخیراً تبدیل به موضوعی داغ در بین سیاستگذاران و تحلیلگران بازار شده است. برنامه بوم باست راشاتودی به تاثیر گذاری کاهش نرخ بهره بر افزایش بدهی جهانی می پردازد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، سارا مانتس، خبرنگار راشا تودی در گزارشی از اجلاس های صندوق بین‌المللی پول در واشنگتن گفت:« در ماه اوت متوجه شدیم که 17 تریلیون دلار بدهی جهانی با سود منفی داریم... صندوق بین المللی پول هشدار می دهد اگر این مقدار به نوزده تریلیون دلار برسد که بسیار نزدیک است، میزان بدهی به بیشترین حد طی تاریخ انسان می رسد».

مانتس گفت این شرایط چندان هم دور نیست چون بانک‌های مرکزی در سراسر جهان در حال کاهش نرخ بهره هستند. کاهش بیشتر نرخ بهره تنها این گودال را عمیق تر می کند.

 مانتس گزارش داد:«ما شاهد بوده ایم که کشورهای بسیاری از جمله آمریکا، چین و هند نرخ بهره فدرال را کاهش داده اند. فدرال رزرو در سال جاری میلادی دو بار نرخ بهره را پایین آورده است. طی جلسه‌ای که دو هفته دیگر در ماه اکتبر برگزار می شود، نرخ بهره باز هم کاهش می یابد و بعد در دسامبر هم پایین‌تر می آید. بنابراین ما حداقل یک کاهش نرخ بهره فدرال دیگر در پیش داریم که بیش از این ما را در این گودال عمیق فرو می برد».

 در این بین،رئیس جمهور آمریکا خواستار کاهش بیشتر نرخ بهره شده است. فدرال رزرو در ماه سپتامبر شاخص نرخ بهره را 25 امتیاز برای دومین بار از 2008 پایین آورد. ترامپ این اقدام فدرال رزرو را یک شکست نامید.