۰ نفر

ترکیه بار دیگر راس العین در شمال سوریه را هدف گرفت

۲۶ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۱۲
کد خبر: 388537
ترکیه بار دیگر راس العین در شمال سوریه را هدف گرفت

دیده بان حقوق بشر سوریه نهاد وابسته به مخالفان سوری اعلام کرد، نیروهای ترکیه‌ به رغم توافقنامه توقف عملیات نظامی (آتش‌بس) در شمال سوریه مجددا راس العین در شمال شرق سوریه را هدف گرفتند.

به گزارش سایت شبکه روسیا الیوم، دیده بان حقوق بشر سوریه شب گذشته اعلام کرد، حمله راکتی نیروهای ترکیه و مخالفان سوری هم‌پیمانش علیه شهر راس العین (سری کانییه) در نوار مرزی را رصد کرده است. این به رغم توافق آمریکا و ترکیه درباره توقف درگیری و عملیات نظامی در کل منطقه شرق فرات بود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، خبرگزاری رویترز نیز گزارش داد، درگیری‌ها بین نیروهای ترکیه و نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) در راس العین رخ داده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرده بود، بعد از اینکه جنگنده‌های ترکیه روستاهای منطقه را قبل از توافق آتش‌بس بین آمریکا و ترکیه بمباران کردند، آرامش شکننده و نسبی بر محورهای خطوط تماس در اطراف شهرک عین عیسی در شمال شهر رقه برقرار شده است.

در این راستا نیروهای دموکراتیک سوریه پنج‌شنبه آغاز اجرای آتش‌بس بین ترکیه و آمریکا در شمال شرق سوریه را اعلام کردند.

نیروهای قسد اعلام کردند، این آتش‌بس از ساعت ۱۰ شب به وقت محلی شروع شد. این گروه متعهد به رعایت آتش‌بس شده و امیدوار بود دولت ترکیه نیز به آن پایبند باشد.

امجد عثمان،‌ سخنگوی شورای دموکراتیک سوریه نیز اعلام کرد، در حال حاضر تلاش برای نشان دادن واکنش مناسب به توافق ترکیه و آمریکا در حال انجام است.

وی افزود، رهبران کرد سوریه قبل از ارائه پاسخ مناسب به توافق ترکیه و آمریکا تماس‌های متعددی را با هم برقرار کردند.

واشنگتن طی توافقی با آنکارا توافق آتش‌بس در شمال شرق سوریه و آغاز خروج نیروهای کرد از منطقه مذکور را اعلام کرد.

دیده بان حقوق بشر سوریه پیشتر از هدف‌گیری‌های متقابل با سلاح‌های سنگین و خمپاره بین نیروهای ترکیه و نیروهای قسد در محورهای صولان، بغدیک و هولاقی در شرق عین العرب (کوبانی) خبر داده بود.