۰ نفر

توافق ترکیه و آمریکا بر سر توقف جنگ در سوریه

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۲۱:۴۰
کد خبر: 388447
توافق ترکیه و آمریکا بر سر توقف جنگ در سوریه

مقامات ترکیه و آمریکا به توافقی برای توقف موقت جنگ در شمال شرق سوریه دست یافتند.

به گزارش میدل ایست آی، مقامات ترکیه و آمریکا به توافقی برای توقف موقت جنگ در شمال شرق سوریه دست یافتند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، در همین ارتباط گفته شده «مایک پنس»، معاون اول رئیس جمهور آمریکا و «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهور ترکیه بر سر توقف موقت و تعلیق عملیات نظامی در شمال سوریه به مدت ۱۲۰ ساعت (پنج روز) به توافق دست یافتند.

گفته شده توقف جنگ در شمال سوریه با هدف دادن زمان لازم به نیروهای کردی برای عقب نشینی و خروج از مناطقی در مجاورت مرزهای شمالی سوریه صورت گرفته است که ترکیه به عنوان منطقه امن اعلام می‌کند.

این خبر را یک مقام رسمی ترکیه نیز در گفتگو با میدل ایست آی تائید کرده است.

در ادامه این خبر گفته شده که منطقه امن مورد نظر ترکیه در شمال سوریه توسط نظامیان ترکیه ایجاد خواهد شد و دو طرف ترکی و آمریکایی همکاری‌های خود را برای اجرای این توافق به کار خواهند گرفت.

مقام رسمی ترکیه در عین حال افزوده است که کشورش حداکثر تلاش خود را برای محافظت از غیرنظامیان در منطقه امن به کار خواهد گرفت.

در این گزارش همچنین گفته شده با توقف عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، ترامپ نیز تحریم‌های مرتبط با ترکیه را تعلیق خواهد کرد.

توافق میان ترکیه و آمریکا بر سر توقف موقت جنگ در شمال شرق سوریه در جریان سفر هیئت آمریکایی به ترکیه صورت گرفته است.

سفر این هیئت آمریکایی در شرایطی به ترکیه انجام شد که حملات ترکیه علیه شمال شرق سوریه که از هفته گذشته آغاز شده بود، با وجود محکومیت‌های جهانی ادامه یافته است، اما حال انتظار می‌رود توافق اخیر واشنگتن و آنکارا به توقف موقت عملیات جنگی در شمال سوریه منجر شود.

بسیاری اعلام خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه به دستور ترامپ را به منزله چراغ سبز واشنگتن به آنکارا برای آغاز عملیات نظامی علیه سوریه از هفته گذشته عنوان کرده‌اند.