۰ نفر

جهان تا یکسال دیگر دچار رکود بزرگ اقتصادی می‌شود

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۸:۲۴
کد خبر: 388416
جهان تا یکسال دیگر دچار رکود بزرگ اقتصادی می‌شود

موسسه رتبه بندی مودی پیش‌بینی کرد: جهان 12 تا 18 ماه آینده دچار رکود بزرگ اقتصادی می‌شود.

به گزارش راشاتودی، مؤسسه مودی اعلام کرد احتمال بسیار زیادی وجود دارد که اقتصاد جهانی در آینده نزدیک با رکود جدی مواجه شود. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، مارک زندی اقتصاددان ارشد مؤسسه مودی با بیان اینکه این رکود به حدی جدی است که تصمیم‌گیران جهانی احتمالاً قادر نخواهند بود وضعیت را تغییر دهند، گفت: «من فکر می‌کنم که این خطر بسیار جدی است و احتمال وقوع بالایی دارد.

حتی اگر ما رکودی را در 12 تا 18 ماه آینده نداشته باشیم بسیار واضح است که اقتصاد جهان به سمت ضعیف شدن می‌رود. 

این اقتصاددان تأکید کرد که راهکارهایی وجود دارد که ما بتوانیم از کاهش فعالیت‌های اقتصادی اجتناب کنیم. یکی از این دلایل این است که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باعث افزایش مشاجرات جنگ تجاری با چین نشود و همچنین راه‌حل بهتری برای برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) پیدا شود و بانک‌های جهانی به تداوم محرک‌های مالی ادامه دهند. 

زمانی که از وی درباره اینکه چه میزان احتمال وقوع رکود اقتصادی وجود دارد،‌گفت: من فکر می‌کنم این احتمال بالا است.

هشدار زندی در حالی است که صندوق بین‌المللی جهان پیش‌بینی خود درباره رشد اقتصاد جهانی را نسبت به قبل کاهش داده است. 

در گزارش چشم‌انداز اقتصادی صندوق بین‌المللی پول اعلام کرده که اقتصاد جهان از زمان بحران‌های مالی با سرعت بسیار کمتری پیش می‌رود. 

این صندوق رشد تولید ناخالص جهان را در سال جاری 3 درصد پیش‌بینی کرده در حالی که پیش‌بینی قبلی صندوق در ماه جولای 3.2 درصد بود و این بیشترین کاهش رشد طی دو سال گذشته محسوب می‌شود. 

IMF مشاجرات تجاری ابهام در برگزیت و دیگر بحران‌های ژئوپلتیکی را از دلایل کاهش رشد اقتصادی عنوان کرده است و هشدار داده که یک نیاز اجباری برای رهبران اقتصادی جهان است که تنش‌های خود را کاهش دهند. 

و همچنین تأکید کرده است که سیاست‌های مالی صرفاً نمی‌تواند بازیگردان راهکار بحران اقتصادی باشد و باید با راهکارهای دیگری نظیر حمایت‌های مالی ترکیب شود.

زندی همچنین گفته است که دولت‌ها باید سرمایه‌گذاری‌های خود را برای حمایت از اقتصاد افزایش دهند که متأسفانه بسیاری از اقتصادهای بزرگ این مسیر را پیش نمی‌برند.