۰ نفر

جنگ تجاری ترامپ مصرف خانوارهای آمریکایی را کاهش داد

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 388349
جنگ تجاری ترامپ مصرف خانوارهای آمریکایی را کاهش داد

۱۵ ماه جنگ تجاری بین آمریکا و چین کارآمدی اقتصاد آمریکا را پایین آورده و باعث کاهش هزینه های سرمایه ای و رکود در بخش تولید این کشور شده است.

به گزارش رویترز، خرده فروشی در آمریکا در ماه سپتامبر برای اولین بار در 7 ماه گذشته کاهش یافت و نشان داد که  ضعف بخش تولید می تواند به اقتصاد وسیعتر هم راه یابد و راه را برای کاهش دوباره نرخ بهره توسط فدرال رزرو باز بگذارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، گزارش بدبینانه وزارت اقتصاد آمریکا در روز چهارشنبه حاکی از آرام شدن رشد اشتغال و فعالیت های بخش خدمات در سپتامبر بوده است. نشانه هایی از ترک خوردن ستون اصلی اقتصاد آمریکا قبل از فصل تعطیلات دیده می شود که بازارهای مالی را بیش از پیش نگران کند شدن بیشتر رشد اقتصادی می کند.

  15 ماه جنگ تجاری بین آمریکا و چین کارآمدی اقتصاد را پایین آورده و  باعث کاهش هزینه های سرمایه ای و رکود در بخش تولید شده است.

لیندزی پیگزا، اقتصاددان ارشد استیفل در شیکاگو گفت:« گزارش امروز صبح نگرانی در مورد توانایی مشتریان برای حمایت از اقتصاد را بیشتر کرده است. با کاهش سرمایه گذاری و پایین آمدن فعالیت های تولیدی، بسیاری از سرمایه گذاران ترس از رکود را کنار گذاشته بودند چون مصرف‌کنندگان هنوز هزینه می کردند».

 خرده فروشی در آمریکا در ماه گذشته 0.3 درصد کاهش یافت چون مردم هزینه های خود در بخش خودروهای موتوری، تولید، تفریحات و خرید های اینترنتی را پایین آورده اند. این اولین کاهش از ماه فوریه است. اطلاعات ماه اوت نشان می داد خرده‌فروشی 0.6درصد افزایش یافته بود.

 اقتصاددان ها پیش بینی کرده بودند خرده فروشی در سپتامبر 0.3 درصد افزایش می یابد در حالی که سپتامبر سال گذشته 4.1 درصد افزایش داشت.

 به غیر از اتومبیل، بنزین، مواد مورد نیاز برای ساخت و ساز و خدمات غذا، خرده‌فروشی در سایر بخش ها تغییر چندانی نداشت. ولی مواردی که ذکر شد رابطه مستقیمی با تولید ناخالص داخلی دارند.

 کاهش خرده‌فروشی در ماه گذشته اقتصاددانان را بر آن داشت تا پیش بینی خود از رشد هزینه مصرف کنندگان را در سه ماهه سوم سال میلادی جاری تا حدود 2.5 درصد نسبت به 3 درصد تخمین قبلی پایین بیاورند.

 رشد اقتصاد در سه ماهه دوم سال جاری دو درصد بوده که از 3.1 درصد سه ماهه اول کمتر است.