۰ نفر

پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان کدام هستند؟

۲۵ مهر ۱۳۹۸، ۰:۱۶
کد خبر: 388244
پر رفت و آمدترین فرودگاه‌های جهان کدام هستند؟

فرودگاه ها یکی از پر اهمیت‌ترین مکان‌ها در کشورها هستند و فرودگاه پر رفت و آمد نشان دهنده پویایی اقتصادی و قدرت صنعت گردشگری یک کشور است از این رو می‌خواهیم نگاهی به پر رفت و آمد‌ترین فرودگاه‌های دنیا بیاندازیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرآنلاین، در فهرست ۵ تا از پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان بر اساس تعداد مسافران جایگاه اول به فرودگاهی در یکی از ایالت های آمریکا تعلق دارد و در این فهرست ۵ تایی آمریکا ۲ جایگاه را به خود اختصاص داده است و نام فرودگاه های  چین، ژاپن و دبی نیز در این فهرست آمده است.

۱.فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا

فرودگاه بین المللی هارتسفیلد-جکسون آتلانتا با نام های فرودگاه آتلانتا، هارتسفیل یا ارتسفیلد-جکسون شناخته می‌شود، فرودگاهی بین‌المللی است که در ۱۱ کیلومتری جنوب شهر آتلانتا در ایالت جورجیای ایالات متحده آمریکا واقع شده و از سال ۱۹۹۸ تاکنون، پررفت‌وآمدترین فرودگاه جهان بر پایه شمار مسافر و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ نیز پررفت‌وآمدترین فرودگاه جهان بر پایه تعداد پروازها بوده‌است.

۲. فرودگاه بین‌المللی پکن

فرودگاهی بین‌المللی است که در ۲۰ کیلومتری شمال شرقی شهر پکن، پایتخت جمهوری خلق چین واقع شده و نه تنها پر رفت‌وآمدترین فرودگاه بین‌المللی این کشور محسوب می‌شود بلکه در پر رفت و آمد ترین فرودگاه های جهان توانسته است جایگاه دوم را به دست آورد.

۳. فرودگاه بین‌المللی دبی

فرودگاه بین‌المللی دوبی فرودگاه اصلی شهر دوبی در کشور امارات متحده عربی است که پررفت‌وآمدترین فرودگاه جهان بر پایهٔ جابه‌جایی مسافران بین‌المللی محسوب می‌شود و همچنین سومین فرودگاه پررفت‌وآمد جهان بر پایه شمار مسافر و ششمین فرودگاه پررفت‌وآمد بر پایهٔ جابه‌جایی بار است.

۴. فرودگاه بین‌المللی لس‌آنجلس

فرودگاه بین‌المللی لس آنجلس فرودگاهی بین‌المللی در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا است که بزرگ‌ترین و پررفت‌وآمدترین فرودگاه لس‌آنجلس بزرگ و ایالت کالیفرنیا، و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود.

۵. فرودگاه هانه‌دا

فرودگاه بین‌المللی توکیو فرودگاهی بین‌المللی است که در شهر توکیو، پایتخت کشور ژاپن واقع شده است. این فرودگاه یکی از دو فرودگاه اصلی شهر توکیو است. این فرودگاه که به نام فرودگاه هاندا نیز مشهور است، پر رفت‌وآمدترین فرودگاه بین‌المللی این کشور محسوب می‌شود.