۰ نفر

کانادا صادرات سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورد

۲۴ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۲۳
کد خبر: 388103
کانادا صادرات سلاح به ترکیه را به حال تعلیق درآورد

وزارت خارجه کانادا روز سه شنبه به وقت محلی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در واکنش به حمله نظامی ترکیه علیه کُردها در شمال سوریه، صادرات سلاح به این کشور را به صورت موقت تعلیق کرده است.

به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، در بیانیه وزارت خارجه کانادا آمده است: کانادا بشدت حمله نظامی ترکیه به سوریه را محکوم می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در ادامه این بیانیه آمده است: اقدام یکجانبه ترکیه تهدیدی برای ثبات این منطقه شکننده است و باعث افزایش بحران انسانی می شود و مانعی بر سر راه پیشرفت هایی است که ائتلاف بین المللی علیه داعش کسب کرده است.    

وزارت خارجه کانادا افزوده است: ما خواستار حمایت از غیر نظامیان هستیم و از همه طرف ها می خواهیم تا به تعهداتشان در چارچوب قوانین بین المللی پایبند باشند.

در پایان این بیانیه نیز تأکید شده که باتوجه به این تحولات، کانادا مجوز صادرات سلاح به ترکیه را به صورت موقت به حال تعلیق درآورده است.

عملیات نظامی ارتش ترکیه در شمال شرق سوریه با نام عملیات «چشمه صلح» با اعلام اردوغان در روز چهارشنبه ۱۷ مهرماه در حالی آغاز شد که رئیس جمهوری آمریکا پیش از آن، خروج نظامیان کشورش از شمال شرق سوریه را اعلام کرده بود.

این عملیات، با مخالفت‌های منطقه ای و بین المللی زیادی رو به رو شده است.