۰ نفر

موگرینی از احتمال تحریم ترکیه خبر داد

۲۲ مهر ۱۳۹۸، ۱۲:۰۳
کد خبر: 387609
موگرینی از احتمال تحریم ترکیه خبر داد

موگرینی از احتمال تحریم ترکیه خبر داد مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می‌گوید در نشست امروز شورای وزیران خارجه این اتحادیه، در مورد اقدامات تقابلی علیه ترکیه بحث می‌‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت در نشست امروز وزیران خارجه این اتحادیه، در مورد احتمال تحریم ترکیه به دلیل اقدام نظامی این کشور در شمال سوریه و همچنین فعالیت‌های حفاری در نزدیکی سواحل قبرس، بحث می‌شود.

موگرینی که پیش از ورود به محل برگزاری نشست شورای وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، با بیان اینکه دستور کار اصلی نشست امروز عملیات ترکیه در شمال سوریه است، گفت «گیئر پدرسن» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه هم در این نشست حضور خواهد داشت.

وی افزود: «با او صحبت خواهیم کرد تا ببینیم چطور می‌توانیم با وجود این تشدید دوباره درگیری نظامی، به حراست از روند سیاسی در سوریه کمک کنیم.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا ادامه داد: «و همانطور که در جریان هستید، کشورهای عضو در این مورد بحث خواهند کرد که درباره برخی از تدابیری که در ارتباط با فعالیت نظامی ترکیه در سوریه و همچنین حفاری‌ها در قبرس روی میز قرار دارند، تا کجا پیش روند.»

پیش از این «ژان ایو لو دریان» وزیر خارجه فرانسه به کشورهای اروپایی توصیه کرده بود در پاسخ به ادامه عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه، تحریم‌هایی را علیه آنکارا در دستور کار قرار دهند.

عملیات نظامی ترکیه در مناطق تحت کنترل شبه نظامیان کرد در شمال سوریه از هفته گذشته و پس از آن آغاز شد که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گفت‌وگوی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود اعلام کرد که نیروهای آمریکایی این مناطق را ترک می‌کنند.

آنکارا این عملیات را به بهانه «مبارزه با تروریسم» و ایجاد یک «منطقه امن» با هدف اسکان آوارگان سوری آغاز کرده است. از ابتدای این حمله، ده‌ها غیرنظامی در هر دو سوی مرز، جان خود را از دست داده‌اند.