۰ نفر

شبه‌نظامیان کُرد از داعشی‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کنند

۱۹ مهر ۱۳۹۸، ۹:۲۸
کد خبر: 386892
شبه‌نظامیان کُرد از داعشی‌ها به عنوان سلاح استفاده می‌کنند

وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه در مصاحبه‌ای گفت که شبه نظامیان کُرد در شمال سوریه از اعضای گروه تروریستی داعش به عنوان سلاح استفاده می‌کنند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر امور خارجه ترکیه روز پنجشنبه گفت که شبه نظامیان وای‌پی‌جی از اعضای گروه تروریستی داعش به عنوان سلاحی در دستان خود استفاده می‌کنند.

وی که با شبکه خبری سی‌ان‌ان ترکیه مصاحبه می‌کرد گفت که عملیات این کشور در شمال سوریه با هدف مبارزه با تروریسم انجام می‌شود و یکی از اهداف آن پاکسازی مرزهای جنوبی ترکیه از شبه نظامیان وای‌پی‌جی است.

وزیر امور خارجه ترکیه در واکنش به تهدیدات «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا درباره اعمال تحریم‌های اقتصادی علیه ترکیه گفت:«هر کسی می‌خواهد مارا با اعمال تحریم‌های اقتصادی تهدید کند، موضوع به سرنوشت کشور ما مربوط بوده و ما مجبور به اتخاذ تدابیری علیه تروریست‌ها هستیم.»

وی افزود که ترامپ به خوبی اهمیت ترکیه را درک کرده و می‌داند که گروهک پ‌ک‌ک چه کسانی هستند اما وی در داخل آمریکا با فشارهایی مواجه شده است.

چاووش اوغلو افزود که کشورهایی نظیر آمریکا، فرانسه و اسرائیل تلاش دارند تا سوریه را از طریق پ‌ک‌ک/وای‌پی‌جی تقسیم کنند.

وزیر امور خارجه ترکیه اضافه کرد: در این مرحله شاهد آن بودیم که حتی همپیمانان ما به سوی گروه‌های تروریستی متمایل شدند و از ترکیه که همپیمان آنهاست حمایت نکردند و این بدان معناست که اگر زمانی ترکیه در آینده با چالشی مواجه شد کسی در کنارش نمی ایستد.

ارتش ترکیه از روز چهارشنبه به بهانه «مقابله با تروریسم» و «پاکسازی مرز سوریه و ترکیه» از حضور شبه نظامیان کردی که آنکارا آن‌ها را تروریست می‌داند، به شمال سوریه حمله کرد.

روز چهارشنبه بعد از آغاز این عملیات، آنکارا اعلام کرد سفرای تمام کشورهای عضو شورای امنیت را در جریان این عملیات قرار داده است.

آغاز عملیات نظامی ترکیه یک روز بعد از آن صورت گرفت که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا پس از تماس تلفنی با اردوغان، از تصمیم خود برای خارج کردن نظامیان آمریکایی از شمال سوریه خبر داد. کردها این اقدام آمریکا را «خنجر از پشت» توصیف کرده‌اند.