۰ نفر

رسانه‌های پاکستانی عنوان کردند؛

عمران خان به زودی به تهران و ریاض سفر می‌کند

۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۲۵
کد خبر: 386560
عمران خان به زودی به تهران و ریاض سفر می‌کند

رسانه های پاکستانی روز چهارشنبه اعلام کردند؛ «عمران خان» نخست وزیر این کشور قرار است به زودی به جمهوری اسلامی ایران و عربستان سفر کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، منابع خبری پاکستان امروز به نقل از منابع دیپلماتیک گفتند: عمران خان که هم اکنون برای انجام سفر رسمی در چین بسر می برد امروز به پاکستان بازخواهد گشت و دستور العمل سفرهای آتی وی به تهران و ریاض نهایی خواهد شد.

در این گزارش که به جزئیات بیشتری اشاره ای نشد، آمده است: به احتمال فراوان نخست وزیر پاکستان تا یک هفته آینده برای انجام دو سفر رسمی به ایران و عربستان می رود.

شبکه های خبری پاکستان نیز گفتند: عمران خان اویل آبانماه (بین روزھای ۲۹ تا ۳۱ اکتبر) به عربستان خواهد رفت و پس از آن وی راهی تهران خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان پنجشنبه گذشته گفته بود این کشور از هیچ تلاشی برای تنش زدایی در منطقه فروگذار نخواهد کرد.

پیش تر نخست وزیر پاکستان در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با ابراز نگرانی از تشدید تنش ها در منطقه گفته بود که مصمم به ایفای نقش میانجیگری برای کاهش تنش ها درمنطقه است.

عمران خان چند روز قبل از سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل، با دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در نیویورک دیدار کرد. وی سپس به دیدار «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران نیز رفت.

نخست وزیر پاکستان اول اردیبھشت امسال به ایران سفر کرد. وی ھمچنین در قامت نخست وزیر تاکنون پنج مرتبه به عربستان سفر کرده است.